برای تامین زیرساخت‌های سنگان چه اقداماتی شده است؟

برای تامین زیرساخت‌های سنگان چه اقداماتی شده است؟

گروه معادن >سنگ آهن - رییس هیات عامل ایمیدرو، جدیدترین وضعیت تامین زیرساخت های توسعه ناحیه معدنی سنگان را تشریح کرد.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان با اشاره به برگزاری جلسه شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق با سرمایه گذاران سنگان اظهار داشت: با توجه به اهمیت راه اندازی به موقع طرح های توسعه سنگان و سرمایه گذاری های انجام شده،‌ برنامه ایجاد زیرساخت های ناحیه معدنی سنگان،‌ در حال اجرای مستمر و پیگیری است.

وی در این جلسه که مدیران و نمایندگان شرکت های سرمایه گذار از جمله صنعتی معدنی توسعه ملی،‌ فولاد مبارکه، اپال فولاد شرق پارسیان،‌ فولاد خراسان، کاوه پارس به همراه تامین و توسعه زیرساخت های شرق ایران حضور داشتند، با تاکید بر اینکه جلسات مربوط به زیرساخت های سنگان به طور منظم و مستمر برگزار می شود گفت: طرح های انتقال گاز، برق و نیز تامین آب، راه آهن، احداث جاده، ساخت واحدهای مسکونی (دوره بهره برداری) و مرکز درمانی در منطقه سنگان با همکاری مسوولان محلی و ملی در مراحل مختلف اجرایی قرار دارد.

کرباسیان با تاکید بر اینکه تامین زیرساخت برای کارخانه های توسعه سنگان از بزرگ ترین چالش های پیش رو است، یادآور شد: مجتمع معدنی سنگان در حال حاضر طرح هایی برای رسیدن به ظرفیت تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله سنگ آهن در حال اجرا دارد به طوری که تا پایان سال،‌ نخستین کارخانه تولید گندله در سنگان با ظرفیت تولید 5 میلیون تن،‌ و در نیمه اول سال 96 کارخانه دو طرح 5 میلیون تنی گندله و 2.5 میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن وارد مدار تولید می شود.

وی گفت: فاز نخست خط انتقال گاز سنگان با پیشرفت 83درصدی، مراحل انتهایی اجرا را طی می کند و قرار است تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

کرباسیان ادامه داد: احداث خط انتقال برق و پست 400 کیلو ولتی این منطقه نیز با تامین مالی انجام شده از سوی شرکت زیرساخت شرق، سرعت می گیرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو به اقدامات انجام شده برای تامین آب سنگان اشاره کرد و گفت: افزایش تخصیص آب از دشت زوزن با همکاری وزارت نیرو،‌ در دست پیگیری است و همزمان، به دنبال مذاکرات انجام شده با مسوولان آبفا، بخشی از آب مورد نیاز توسعه سنگان با استفاده از پساب صنعتی تربت حیدریه و شهرهای اطراف صورت می گیرد.

کرباسیان تصریح کرد: تخصیص سه میلیون متر مکعب آب و حفر 4 حلقه چاه دستی در دشت زوزن از جمله اقدامات انجام شده برای تامین آب منطقه است. وی با بیان اینکه حفر چاه های زیرسطحی با متوسط پیشرفت 40درصدی همراه است، ادامه داد: شرکت آب منطقه ای، رفع ممنوعیت دشت نمکزار خواف را تصویب کرده است.

وی درباره افزایش ظرفیت حمل ریلی و دوبانده شدن جاده خواف- سلامی گفت: مسوولان راه آهن همکاری مناسبی در این باره داشته اند و این برنامه در راستای افزایش ظرفیت حمل خط ریلی شرق کشور با محوریت حمل مواد معدنی و صنایع معدنی صورت می گیرد.

کرباسیان افزود: قطعه اول جاده سنگان-سلامی در مراحل آخر اجرایی قرار دارد و برای قطعه دوم با وزارت راه و شهرسازی در حال مذاکره هستیم. وی ادامه داد: بودجه دو بانده شدن جاده خواف-سلامی (در محدوده سنگان) نیز تامین شده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین به برنامه ساخت واحدهای مسکونی برای پرسنل شاغل در دوره بهره برداری از طرح های توسعه سنگان اشاره کرد و گفت: پیرو مذاکره ایمیدرو و وزارت بهداشت و درمان، مقرر شده مرکز درمانی و بیمارستان منطقه سنگان، به صورت مشترک انجام شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: تسریع سرمایه گذاران در پرداخت حق السهم خود، سبب می شود امور زیرساختی سنگان، در زمان مقرر در اختیار کارخانه های توسعه ای شود.

کرباسیان خاطرنشان کرد: مقرر شده شرکت زیرساخت سنگان اقدام به تهیه طرح جامع مدیریت آب و باطله سنگان کند که بخشی از این مرحله انجام شده و برگزاری مناقصه مطالعات مفهومی و سایه نیز در دست انجام است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا