قندهاری در گفت‌وگو با ماین نیوز تشریح کرد:

با سیماقند و پروژه‌هایش آشنا شوید

با سیماقند و پروژه‌هایش آشنا شوید

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیر فروش شرکت سیماقند درباره فعالیت این شرکت اظهار کرد: سیماقند از بدو تاسیس به منظور نصب کارخانه‌های سیمان و قند کار خود را شروع و تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به نصب تجهیزات کارخانه‌ها در حوزه‌های یادشده می‌کرد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل نوسانات شدید قیمت اجناس ترجیح داد از کار پیمانکاری خارج و به خدمات بازرگانی ورود پیدا کند.

محسن قندهاری در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز افزود: به دلیل آسان بودن فعالیت در حوزه خدمات بازرگانی علاوه بر فعالیت در حوزه سیمان و قند، سیماقند به حوزه‌های دیگر از جمله فولاد، نیروگاه، نفت، گاز و پتروشیمی نیز ورود پیدا کرد.

او با اشاره به فعالیت این شرکت در حوزه فولاد تصریح کرد: سیماقند در حوزه فولاد، نماینده برخی از سازندگان خارجی از جمله سازندگان آلمانی و هندی در ایران است. سیماقند تجهیزات کارخانه‌های فولادی را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سیماقند 2 پروژه در حوزه فولاد در دست اجرا دارد، بیان کرد: یکی از پروژه‌ها، پروژه گوگردزدایی در فولاد مبارکه اصفهان است و دیگری پروژه نصب ریل در ذوب‌آهن اصفهان است که چندی پیش به بهره‌برداری رسید. این شرکت در پروژه تولید ریل از سوی ذوب‌آهن نماینده کوتنر آلمان بوده است.

به گفته قندهاری، کارخانه تولید ریل تکنولوژی روز که تکنولوژی آلمانی است را در اختیار دارد که مورد استفاده خطوط آهن در ایران است.

مدیر فروش شرکت سیماقند اضافه کرد: همچنین سیماقند در مس سرچشمه نیز پروژه جمع‌آوری گازها را در دست داشت.

براساس گفته‌های قندهاری، در حال حاضر سیماقند در بیشتر واحدهای فولادی همچون مبارکه، ذوب‌آهن، فولاد خوزستان و ... فعالیت دارد. به عنوان مثال این شرکت به فولاد خوزستان الکترود گرافیتی فروخته است.

وی با اشاره به احداث کارخانه الکترود گرافیتی اردکان تصریح کرد: لیسانس این کارخانه را در اواخر دولت اصلاحات دادیم یعنی لیسانس آن‌را با شرکت ملی فولاد و با کمک ایریتک و ایریسا امضا کردیم. امیدوار هستیم تا پایان امسال برخی تجهیزات آن نصب شود و تا 2 یا 3 سال آینده به تولید برسد و بازگشت سرمایه‌ای 2 یا 3 ساله به همراه دارد. تکنولوژی این کارخانه حدود 10 سال پیش به ایران انتقال داده شده است. در حال حاضر 600 میلیون دلار در سال الکترود گرافیتی در صنایع فولاد مصرف می‌شود در نتیجه راه‌اندازی این کارخانه برای کشور ضروری است.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا