ترامپ باعث تشنج بورس های آسیایی شد

ترامپ باعث تشنج بورس های آسیایی شد

دونالد ترامپ به دلیل حمایت از ارزش دلار و بالا رفتن نرخ بهره و زیر پا گذاشتن توافقنامه های تجاری باعث تضعیف و نوسان بسیار بورس های آسیایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، در شرایطی که ارزش دلار به دلیل حمایت های دولت‌ آمریکا و بالا رفتن نرخ بهره در حال افزایش است، اوضاع ارزهای دیگر خوب نیست و ضمن تضعیف ارزش آنها بازارهای اوراق بهادار نیز بسیار پرنوسان شده است.

سرمایه گذاران آسیایی از آینده برنامه های تجاری ترامپ که شعارهای زیادی علیه کشورهای دیگر بخصوص آسیایی ها داده ، ‌نگران هستند و بر این باورند زیر پا گذاشتن توافقنامه های تجاری از سوی دولت‌ آینده آمریکا می تواند مشکلات زیادی برای قاره آسیا ایجاد کند.

شاخص نیکی ژاپن در بازارهای اوراق بهادار مختلف بخصوص در هنگ کنگ امروز کاهش یک دهم درصدی داشت و سهام در مالزی نیز 2 دهم درصد پایین آمد و البته در بازار اوراق بهادار شانگهای ارزش سهام یک دهم درصد افزایش داشت.

به نوشته تارنمای ژاپن تودی نوسانات در بازارهای اوراق بهادار آسیا ، نگرانی های فزاینده سرمایه گذاران و بازرگانان کشورها را از آینده سیاسی و اقتصادی آمریکا و تصمیمات ترامپ نشان می دهد.

گزارش ها نشان می دهد ارزش دلار به شدت در برابر ین ژاپن و یورو اروپا بالا رفته و این از نگرانی های موجود در آسیا و اروپا حکایت دارد.

ژاپن تودی نوشت: موضوع نفت خام و عرضه آن به بازار هم نوساناتی را شکل داده و سرمایه گذاران در انتظار آن هستند شاید اوپک با کاهش تولید بار دیگر باعث تغییراتی در بازارهای ارزی و سهام دنیا و قاره آسیا شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا