بورس تهران در پایان معاملات آخرین روز کاری آبان ماه 95

بورس تهران در پایان معاملات آخرین روز کاری آبان ماه 95

دماسنج بازار سرمایه امروز پس از نوسانات زیاد در نهایت 10 واحد رشد کرد و در تراز 79 هزار و 278 واحدی قرار گرفت. حجم معاملات نیز امروز رقم ...

دماسنج بازار سرمایه امروز پس از نوسانات زیاد در نهایت 10 واحد رشد کرد و در تراز 79 هزار و 278 واحدی قرار گرفت. حجم معاملات نیز امروز رقم بالایی را نشان نمی‌داد که این موضوع می‌تواند ناشی از تعطیلات این روزها باشد.

امروز شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای شروع معاملات روند نوسانی را در پیش گرفت و در بالاترین حالت به رقم ۳۹ هزار و ۳۳۵ واحدی رسید و در حالت کمینه عدد ۷۹ هزار و ۱۲۷ واحد را تجربه کرد. اما نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته در مجموع ۱۰ واحد رشد کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۲۷۸ واحدی رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز پس از ۳۹ واحد رشد عدد ۱۵ هزار و ۹۵۹ واحدی را تجربه کرد و شاخص آزاد شناور پس از ۱۴۵ واحد افزایش به عدد ۸۸ هزار و ۶۵۱ واحدی رسید.

در معاملات اولین روز کاری بورس اوراق بهادار تهران در این هفته شاخص بازار اول ۸۲ واحد رشد را تجربه کرد و شاخص بازار دوم پس از ۴۰۷ واحد افت به رقم ۱۶۹ هزار و ۶۰۹ واحدی رسید.

نماد شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشترین تاثیر را در نوسانات نزولی دماسنج بازار سرمایه داشت. در این نماد بیش از ۸۷ درصد عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقوقی و بیش از ۳۶ درصد خریدها مربوط به حقیقی‌ها بود، به‌طوری که حقوقی‌ها در این روز سه میلیون و ۲۴ هزار سهم را عرضه کرده‌اند و حقیقی‌ها یک میلیون و ۲۶۶ هزار سهم را خریدند.

همچنین نماد شرکت نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشت. در این نماد بیش از ۹۱ درصد از عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقیقی و بیش از ۲۱ درصد از خریدها مربوط به حقوقی‌ها بود، به‌طوری که حقیقی‌ها شش میلیون و ۸۹۶ سهم را فروختند و حقیقی‌ها یک میلیون و ۶۰۰ هزار سهم را خریداری کردند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۴۹ میلیارد و ۴۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۷۸ میلیون و ۴۲۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۳ هزار و ۳۷۲ نوبت دادوستد بود.

در دادوستدهای امروز خودرویی‌ها روند عادی معامله‌شان را داشتند. در این گروه بیش از ۵۱ میلیون سهم به ارزش حدود هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

در گروه فلزات اساسی نمادهایی شاهد کاهش نسبتا زیاد قیمت بوده‌اند و تک‌ سهم‌هایی نیز شاهد رشد خوبی بودند. در این گروه ۵۸ میلیون و ۳۰۶ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

آیفکس امروز ۱.۲ واحد بالا رفت و رقم ۸۳۳ واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران نیز به عدد ۸۸ میلیارد و ۱۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۵۱ میلیون و ۶۳۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۳ هزار و ۶۹۱ نوبت دادوستد بود.

در معاملات فرابورس ایران نماد پتروشیمی مارون بیشترین تاثیر را در رشد آیفکس داشت و نماد شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان بیشترین نقش را در نوسانات نزولی شاخص کل فرابورس ایران بازی کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا