اظهارنظر بوئینگ درباره فروش هواپیما به‌ایران

اظهارنظر بوئینگ درباره فروش هواپیما به‌ایران

بوئینگ اعلام کرد در شرایطی که منتظر چراغ سبز دولت آمریکا در مورد برداشته شدن تحریمها علیه ایران است، به ارزیابی پتانسیل فروش هواپیما به این کشور می‌پردازد.

بینزس ویک در گزارشی به نقل از رندی تینثت، مدیر بازاریابی هواپیمای بوئینگ نوشت: مسلما پتانسیل فروش به ایران وجود دارد. این کشور 80 میلیون نفر جمعیت و ذخایر عظیم نفت و گاز داشته و ناوگان هواپیماهای مسافربری فرسوده ای دارد که هواپیماهای آن تنها چند ساعت در روز پرواز می‌کنند.

مدیر بازاریابی هواپیمای بوئینگ در ادامه افزود: بوئینگ همچنین پتانسیل فروش هواپیما در منطقه خاورمیانه را فراتر از شرکتهای هواپیمایی بزرگی مانند امارات، قطر ایرویز و اتحاد ایرویز می‌بیند. تقاضا از این منطقه با وجود پایین آمدن قیمت نفت و کمتر شدن درآمد نفتی، همچنان از متوسط جهانی بالاتر خواهد بود.

بویینگ پیش بینی می‌کند ناوگان هواپیماهای مسافربری خاورمیانه با تقاضا برای 3180 فروند هواپیمای جدید به ارزش 730 میلیارد دلار، ظرف 20 سال آینده سه برابر شود.

به گزارش ایسنا، دورنمای برداشته شدن تحریمهای اقتصادی و تحریم تجاری طولانی مدت آمریکا، این فرصت را برای تهران فراهم خواهد کرد تا به نوسازی ناوگان هواپیمایی فرسوده خود بپردازد که متوسط عمر آن 23 سال یعنی دو برابر متوسط بین المللی است. مقامات صنعت هواپیمایی ایران و غرب برآورد می‌کنند که ایران ظرف یک دهه آینده به 400 فروند هوایپمای جدید به ارزش 20 میلیارد دلار نیاز خواهد داشت که نشان می‌دهد برای هر دو شرکت ایرباس و بوئینگ که مدت‌ها منتظر فروش هواپیماهای جدید به ایران بوده‌اند فرصت تجاری مناسبی وجود خواهد داشت

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بوئینگ در اکتبر گذشته در نخستین قراردادش با ایران از سال 1979، به شرکت ایران ایر راهنما، نقشه، چارت‌های ناوبری و دیتا فروخت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا