آغاز ارسال آزمایشی کالا از اروپا به ایران از مسیر ارمنستان

آغاز ارسال آزمایشی کالا از اروپا به ایران از مسیر ارمنستان

ارمنستان قصد دارد به کشوری ترانزیتی برای انتقال کالا از اروپا به ایران و برعکس تبدیل شود.

 

به نقل از پایگاه خبری آرمن پرس، ارمنستان قصد دارد به کشوری ترانزیتی برای انتقال کالا از اروپا به ایران و برعکس تبدیل شود.
معاون وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فن اوری های اطلاعاتی ارمنستان گفت: این هفته به صورت آزمایشی دو کشتی کانتینری آلمان را ترک کردند و پس از رسیدن به بندر رومانی، از طریق دریا به پوتی منتقل شدند و محموله آن ها از آنجا از طریق قطار به ایستگاه یراسخ منتقل و از آن جا از طریق کامیون به ایران منتقل شد.
این مسیر ترانزیتی آبی خاکی ریلی در طی 2 سال گذشته موضوع بحث بوده است. اما در جریان نمایشگاه ارمنستان اکسپوی 2016 در تهران، گام عملی مذاکراتی از طریق دیدار رئیس خط آهن جنوب قفقاز با مقامات اتحادیه شرکت های حمل و نقل ایران برداشته شد.
آرتور آراکلیان، گفت: این ارسال آزمایشی به ما و شرکایمان اجازه داد تا مشکلاتی را که در این مسیر رخ می دهد مستند سازی و تحلیل کنیم و به صورت مشترک تلاش کنیم تا بر موانعی که بر زمان بندی و قیمت ارسال محموله ها تاثیر می گذارد فائق آییم.
وی افزود، کانتینرها در طی 38 ساعت از پوتی به یراسخ رسیده اند، که زمان خوبی است، اما باید این بازه زمانی را کمتر کنیم.
علاوه بر افزایش فعالیت اقتصادی، ایجاد این کوریدور دارای اهمیت استراتژیک نیز هست. با توجه به بسته بودن مرزهای ما با دو کشور همسایه، این بسیار مهم است که ما یک کوریدور ترانزیتی فعال با ثبات داشته باشیم.
وی گفت، این پروژه همچنین به توسعه روابط تجاری با ایران کمک خواهد کرد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا