در معاملات امروز ثبت شد؛

صعود آرام 6 شاخص منتخب بورس تهران

صعود آرام 6 شاخص منتخب بورس تهران

در این روز همه شاخص های بورس به جز شاخص بازار دوم صعودی بودند. شاخص کل 10 واحد مثبت شد و به عدد 79هزار و 278 رسید. شاخص بازار اول نیز 82 واحد بالا رفت اما شاخص بازار دوم 407 واحد افت کرد

 

در داد و ستدهای روز شنبه سهامداران بیش از 678 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نتیجه داد و ستدهای اولین روز هفته بیش از 678 میلیون برگه در بورس تهران دست به دست شد که ارزش این مبادلات یک هزار و 494 میلیارد ریال بود که در 53 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در این روز همه شاخص های بورس به جز شاخص بازار دوم صعودی بودند. شاخص کل 10 واحد مثبت شد و به عدد 79هزار و 278 رسید. شاخص بازار اول نیز 82 واحد بالا رفت اما شاخص بازار دوم 407 واحد افت کرد.

نمادهای تاپیکو، سرمایه گذاری معادن و فلزات، فرآورده های تزریقی ایران و ملی مس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. این در حالی بود که صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس و هلدینگ نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در بازار امروز گروه های فلزات اساسی، سرمایه گذاری ها و محصولات فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

بیشترین رشد قیمت ها نیز متعلق به نمادهای فرآورده های تزریقی ایران، بهنوش ایران، سیمان صوفیان، پتروشیمی فارابی، پارس خزر، چرخشگر و سیمان ایلام بود.

در مقابل نمادهای مارگارین، لبنیات کالبر، بیمه آسیا، سیمان کردستان، ذغال سنگ نگین طبس، تراکتورسازی ایران و حمل و نقل توکا با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سهامداران امروز برای خرید سهام گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، واحدهای صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر، سهام سیمان صوفیان، اوراق صکوک ساخت توسعه ملی، اوراق مشارکت کارکنان نفت، سهام پارس خزر و شیمی داروئی داروپخش بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

این در حالی بود که گروهی از سرمایه گذاران در سوی دیگر بازار برای خروج از واحدهای صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، واحدهای صندوق پاداش سهامداری توسعه، سهام سرمایه گذاری آتیه دماوند و سیمان آرتا اردبیل بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را تجربه کردند.

در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری گروه بهمن در نماد معاملات بلوکی، با داد و ستد 137 میلیون سهم به ارزش 185 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا