اونس به پایین ترین سطح در ۹ ماه اخیر رسید

اونس به پایین ترین سطح در ۹ ماه اخیر رسید

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در صورتی که بتواند سطح مقاومتی ۱۲۴۱ دلاری را بشکند می تواند به روند صعودی بازگردد.

 

بهای طلای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر با کاهش روبرو شد و به پایین ترین سطح در ۹ ماه اخیر رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،  تقویت ارزش دلار و بیشتر شدن انتظارات نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده و موجب شده است تا قیمت این فلز زرد برای دومین هفته متوالی با کاهش روبرو شود.

قیمت طلا برای دومین هفته متوالی با کاهش همراه شده و به پایین ترین سطح از ماه فوریه رسیده است. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرده است که احتمال افزایش نرخ بهره به زودی وجود دارد. این مساله موجب تقویت ارزش دلار و کاهش شدید قیمت طلا شده است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه با ۸.۲۰ دلار کاهش به کمتر از ۱۲۰۸ دلار رسیده است. بهای طلا در هفته گذشته بیش از ۱.۳ درصد کاهش یافته است.

قیمت طلا هفته گذشته نیز با افت ۶ درصدی روبرو شده بود. به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت به شدت تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

شاخص ارزش دلار آمریکا روز گذشته با ۰.۳۹ درصد افزایش روبرو شده و در برابر ۶ ارز معتبر بین المللی به بالاترین سطح در ۱۳ سال اخیر رسیده است.

شاخص ارزش دلار به بالاتر از ۱۰۰ واحد رسیده که این بالاترین رکورد از آوریل ۲۰۰۳ میلادی به شمار می رود.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در صورتی که بتواند سطح مقاومتی ۱۲۴۱ دلاری را بشکند می تواند روند صعودی خود را ادامه دهد.

تازه ترین نظرسنجی از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که فدرال رزرو در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز حداقل ۲ بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد. به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا و نرخ ارز باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا