محمدباقر نوبخت:

لایحه بودجه سال آینده، 14 آذرماه به مجلس می رود

لایحه بودجه سال آینده، 14 آذرماه به مجلس می رود

نوبخت با اشاره به اینکه در تمامی دوران کار دولت یازدهم لایحه بودجه بموقع به مجلس تقدیم شده، گفت: سال گذشته بدلیل اینکه لایحه بودجه را براساس برجام و پسابرجام تعریف کرده بودیم، نمی خواستیم تا زمانی که توافقی صورت نگرفته، آنان بفهمند که ما بودجه را براساس برجام بسته ایم و بر روی آن، حساب باز کرده ایم. برهمین اساس در مذاکراتی که با مجلس داشتیم؛ لایحه بودجه در سال گذشته اواخر دی ماه تقدیم خانه ملت شد.

 

معاون رئیس جمهور گفت: لایحه بودجه سال آینده، چهاردهم آذرماه تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، شب گذشته در برنامه تلویزیونی شبکه استانی باران گفت اکنون لایحه بودجه را برای تقدیم به مجلس آماده کرده ایم و این لایحه سر موعد مقرر کاری که در هیچ دوره ای انجام نمی شد، به مجلس تقدیم می شود. باید لایحه بودجه را 15 آذرماه به مجلس ارائه کنیم اما یک روز زودتر، به مجلس تقدیم می کنیم.

نوبخت با اشاره به اینکه در تمامی دوران کار دولت یازدهم لایحه بودجه بموقع به مجلس تقدیم شده، ادامه داد: فقط سال گذشته بدلیل اینکه لایحه بودجه را براساس برجام و پسابرجام تعریف کرده بودیم، نمی خواستیم تا زمانی که توافقی صورت نگرفته، آنان بفهمند که ما بودجه را براساس برجام بسته ایم و بر روی آن، حساب باز کرده ایم. برهمین اساس در مذاکراتی که با مجلس داشتیم؛ لایحه بودجه در سال گذشته اواخر دی ماه تقدیم خانه ملت شد.

نوبخت با بیان اینکه توسعه و رونق اقتصادی کشور را از طریق دو مسیر فعال کردن واحدهای تولیدی راکد یا نیمه فعال با اعطای تسهیلات و نیز پروژه های عمرانی دنبال می کنیم، گفت: تا پایان امسال، 370 هزار میلیارد ریال از طریق طرح های عمرانی در کشور سرمایه گذاری می شود.تاکنون 200 هزار میلیارد ریال برای پروژه های عمرانی پرداخت شده که تا پایان سال، مابقی آن نیز پرداخت می شود واعتبار تمامی طرح هایی که رئیس جمهوری در کشور برای امسال قول داده است، به طور کامل پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به دشواری های مالی دولت در سال گذشته گفت: بعد از برجام، موفق شدیم به جای یک میلیون بشکه، دو میلیون و 550 هزار بشکه نفت و میعانات صادر کنیم. در قانون بودجه، قیمت نفت بر پایه 40 دلار بود که اکنون فروش نفت به 43 دلار رسیده که وضعیت نسبتاً خوبی را برای دولت بوجود آورده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا