گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد؛

افزایش 20 درصدی حجم معاملات هفتگی

افزایش 20 درصدی حجم معاملات هفتگی

"ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته نسبت به پایان هفته گذشته 1.2 درصد افزایش داشته است."

 

گزارش هفتگی بازارها، عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت را بررسی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، حجم معاملات هفته منتهی به 26 آبان ماه امسال بالغ بر 5,425 میلیون سهم و ارزش آن به 12,967 میلیارد ریال رسید که حجم و ارزش آن نسبت به هفته گذشته به ترتیب با 20 و 19 درصد افزایش همراه بود. صنعت «استخراج کانه¬های فلزی» بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و 17 درصد از ارزش معاملات هفتگی را از آن خود کرد. صنعت «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» هر کدام با 11 درصد ارزش معاملات هفتگی، در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

بر اساس گزارش هفتگی مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران، در هفته گذشته شاخص کل و قیمت (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران 1.1 درصد و شاخص کل و قیمت (هم‌وزن) این بورس 2.1 درصد افزایش داشت. در مدت مشابه شاخص فرابورس ایران 1.5 درصد و قیمت دلار مبادله­ای 0.5 درصد رشد و قیمت سکه بهار آزادی 2.4 درصد و قیمت یورو مبادله‌ای 4.2 درصد افت کرد.

صنعت «ماشین­آلات و تجهیزات» با بازدهی مثبت 8.7 درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت «استخراج زغال سنگ» با افت 6.7 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در مدت یادشده و در میان شرکت ها، سیمان غرب‌ و سیمان ایلام‌ با مثبت 27.6 درصد و «صنایع ‌شیمیایی ‌سینا» با منفی 13.7درصد، به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند.

در میان شاخص بورس‌های معتبر بین‌المللی در هفته گذشته،  شاخص بورس توکیو (NIKKEI) با رشد 9.9 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس بمبئی (BSE30) با افت 3.1 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده

اند.

الزام شرکت ­ها به رعایت استاندارد های بین­المللی گزارشگری مالی (IFRS) در تهیه صورت­های مالی از اتفاقات مهم در هفته گذشته بود که در سایت کدال به نمایش گذاشته شد. بر این اساس و در راستای افزایش شفافیت اطلاعاتی و توسعه بازار سرمایه و ارتقای جایگاه بین‌المللی بازار سرمایه کشور به استناد مصوبه مجمع عمومی سازمان حسابرسی در زمینه اجرای استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) در تهیه صورت ‌های مالی، هیئت‌ مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ 18/08/1395 مصادیق شرکت ها و مؤسساتی که ملزم به رعایت این استانداردها هستند را به شرح ذیل اعلام کرد:

بانک ‌ها، مؤسسات اعتباری و شرکت‌ های بیمه ثبت‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار که دوره مالی آن ‌ها از تاریخ  اول فروردین ماه 95 و بعد از آن شروع می‌شود، ملزم به تهیه و ارائه دو مجموعه صورت ‌های مالی سالانه، بر اساس استاندارد های بین‌المللی گزارشگری مالی و استاندارد های حسابداری ایران (حسابرسی شده) هستند.

شرکت ­های پذیرفته ‌شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران که دوره مالی آن ‌ها از تاریخ ابتدای امسال و بعد از آن شروع می‌شود و سرمایه ثبت ‌شده آن‌ها 10 هزار میلیارد ریال و بیشتر از آن است، ملزم به تهیه و ارائه دو مجموعه صورت‌های مالی سالانه، بر اساس استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی و استاندارد های حسابداری ایران (حسابرسی شده) هستند.

برای دریافت اصل گزارش اینجا را کلیک کنید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا