حضور میمکو در ۴ پروژه گندله‌سازی

حضور میمکو در ۴ پروژه گندله‌سازی
مدیر بازرگانی هلدینگ میمکو درباره صادرات خدمات فنی مهندسی توسط این شرکت اظهار کرد: در حال حاضر ما قرارداد مهندسی با شرکت‌های خارجی در حوزه معدن در ایران داریم بطوریکه صادرات خدمات فنی مهندسی توسط میمکو انجام می‌شود. به عنوان مثال در حال حاضر خدمات مهندسی به کشور استرالیا صادر می‌شود.


حبیب عباسی درباره هلدینگ میمکو اظهار کرد: شرکت میمکو کار خود را در سال 2005 با عنوان شرکتی به نام المکانیک در استرالیا آغاز کرد.

وی ادامه داد: فعالیت ما در حوزه انرژی است اما تحریم‌های وضع شده علیه کشور باعث کاهش فعالیت‌های ما در بازار ایران شد. حضور در چند پروژه ایرانی در داخل کشور باعث شد تا با همکاری شرکت «اف‌سی‌تی کمباسشن» شرکت میمکو در سال 2013 در ایران تاسیس شود.

به گفته او، در حال حاضر استراتژی میمکو این است که شرکتی با خدمات فنی، مهندسی تامین و مدیریت پروژه باشد. البته این شرکت بخش دفتر فنی نیز در اختیار دارد تا بتواند به مشتریان خود خدمات لازم را ارئه دهد. میمکو در حال حاضر به مشتریان خود خدمات لازم را ارائه می‌دهد. همچنین در حوزه تامین تمامی کارها به صورت مهندسی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه میمکو توانست نمایندگی شرکت «اف‌سی‌تی کمباسشن» را در ایران داشته باشد. شرکت «اف‌سی‌تی کمباسشن» زیرمجموعه شرکت «اف‌سی‌تی اینترنشال» بوده و بخش کمباسشن در ارائه خدمات احتراق فعالیت می‌کند. این بدان معنا است که هرکجا خدمات احتراق نیاز است، مشعل‌های کاستوم دیزاین و خدمات مدلینگ احتراق از سوی این شرکت ارائه می‌شود. ما توانستیم به واسطه این شرکت چندین پروژه در ایران داشته‌ باشیم.

وی با اشاره به پروژه‌های این شرکت در ایران افزود: یکی از پروژه‌ها، پروژه گندله‌سازی فولاد مبارکه در سنگان است که تامین مشعل آن با شرکت میمکو بوده و این پروژه در حال اجرا است. امیدواریم این پروژه تا 5 ماهه آینده به تولید برسد.

عباسی افزود: ما در این پروژه با شرکت آذران قرارداد بسته و وارد کار شدیم و 30 مشعل، بی‌ام‌اس مینر منجر سیستم و یونیت سوخت را به آنها دادیم. پروژه دوم نیز پروژه گندله‌سازی ایمیدرو در سنگان است که مشتری اصلی ایمیدرو و شرکت آذران به عنوان‌ ای‌پی‌سی کار اجرای آن را بر عهده دارد. این پروژه از لحاظ مهندسی با پروژه مبارکه تشابه دارد. پروژه سوم نیز گندله‌سازی فولاد نیشابور است. در آنجا نیز تامین مشعل با شرکت میمکو بوده و مجری شرکت پامیدکو و مشتری اصلی شرکت فولاد خراسان و کانتراکت آن «ان‌اچ‌ای» چین بود که با آن قرارداد بستیم.

عباسی اظهار کرد: پروژه چهارم گندله‌سازی سنگان خواف است که چندی پیش موفق شدیم قرارداد آن‌را امضا کنیم که شرکت توسعه ملی (بانک ملی) با ان‌اف‌سی چین در این رابطه با ما قرارداد امضا کردند. این پروژه‌ها در بخش کامباسشن شرکت هستند. بخش دیگری که نیاز بود در ایران ایجاد شود، گروه بدسکی ایتالیا است. این گروه از زیرمجموعه‌هایی تشکیل شده که آماده‌سازی مواد، فیدر، هاپر و ... در بخش صنایع معدنی و فلزی تامین تجهیزات انجام می‌شود. این شرکت به دلیل اینکه در موضوع ارائه تجهیزات برای کارخانه‌های آجر‌سازی فعال بود، شرکتی شناخته شده است روی متریال هندلینگ و متریال پیریپرشن متمرکز شده است.

وی بیان کرد: این شرکت فناوری به نام دبل رولرراشر در اختیار دارد که در صنعت سیمان استفاده شده است. بخش دیگر این شرکت موضوع غبارگیری و کاهش آلاینده‌های موجود در صنایع را دنبال می‌کند اما بخش مهم دیگر که ایران بسیار به آن نیاز دارد، موضوع شیب منتها و تراب شیپمنت‌ها است. یکی از اقدامات این شرکت آن است که کار بارگیری و تخلیه مواد به صورت فله‌ای را در بنادر انجام می‌دهد. این فعالیت تنها برای بخش معدن نیست بلکه در این رابطه در حوزه پتروشیمی و کشاورزی نیز فعالیت می‌کنند و به تازگی در خلیج‌فارس برای توسعه فعالیت‌های خود در بخش فراساحلی نیز وارد کار شده است.

به گفته عباسی، در این رابطه بزرگترین پروژه‌ها متعلق به واله مکس را شرکت بدسکی در دنیا انجام داده است.

مدیر بازرگانی هلدینگ میمکو اضافه کرد: در سال 2011 شرکتی در داخل بدسکی به نام بدسکی هندلینگ تاسیس شد. این شرکت مهندسی و طراحانی دارد که مهندسان شرکت ایتالین پی‌ان‌تی هستند. این شرکت بیشتر در زمینه طراحی مهندسی فعالیت می‌کند اما شرکت بدسکی کار ساخت را انجام می‌دهد.

عباسی تصریح کرد: میمکو بیشتر در بخش گندله فعال بوده اما به دنبال مذاکره برای ورود به کنسانتره و احیای مستقیم نیز هستیم اما دانیلی هم در مهندسی و هم در ساخت است، یعنی کل برنامه را می‌دهد اما در برخی موارد دانیلی می‌تواند از خدمات بدسکی نیز استفاده کند.

عباسی درباره پروژه‌های اجرا شده در زنجیره فولاد تصریح کرد: بله در بخش کمباسشن پروژه‌های یادشده در حوزه فولاد هستند. در هندلینگ بیشتر در صنعت سیمان فعال بوده و بیش از 10 یا 11 پروژه انجام شده است. در حوزه سنگ آهن و فولاد چون شرکت‌ها دیگر در ایران فعال بودند، گروه بدسکی تمرکز چندانی نداشت. با نمایندگی که به شرکت میمکو داده است توانسته در بخش معدن و فلزات خود را معرفی کند.

عباسی اظهار کرد: میمکو علاقه‌مند است تا به شرکت‌های ایرانی خدمات بدهد. در نتیجه سعی بر آن داشته تا دفتر فنی را در اختیار داشته و علیرغم هزینه‌ها آن‌را حفظ کند. نکته مهم آن است که در حال حاضر ما قرارداد مهندسی با شرکت‌های خارجی در حوزه معدن در ایران داریم بطوریکه صادرات خدمات فنی مهندسی توسط میمکو انجام می‌شود. به عنوان مثال در حال حاضر خدمات مهندسی را به کشور استرالیا صادر و همچنین به آمریکا، آمریکای جنوبی و ترکیه و ... انتقال داده می‌شود. همچنین سعی داریم تا فناوری‌ها را وارد ایران کرده و بومی‌سازی کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا