نقش ارزنده قطعه سازان در تولید خودرو های باکیفیت

نقش ارزنده قطعه سازان در تولید خودرو های باکیفیت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی قطعات خودرویی فرصت مناسبی برای انتقال دانش فنی و تکنولوژی به کشور است،گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها مجال خوبی برای سازگاری کشور با معادلات جهانی خودرویی است.

 

رمضانعلی سبحانی فر، با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات،لوازم و مجموعه های خودرو، گفت: نمایشگاه های مذکور ظرفیت و توانمندی قطعه سازان را دریک مکان متمرکز کرده و درمعرض دید مصرف کنندگان بخش های خدمات و پشتیبانی و تولید خودرو قرار می دهد و بهترین فرصت برای انتقال تکنولوژی و دانش است.
نماینده مردم سبزوار و جوین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از خودروسازان خارجی و اروپایی از قطعات خودرویی تولید ایران استفاده می کنند، افزود: قطعه سازان در راستای افزایش تولید کمی و کیفی خودرو نقش مهمی دارند و قطعه سازان داخلی می توانند با انعقاد قرارداد جوینت ویچر با یکدیگر قطعه مشترک تولید کنند.
قطعه سازان و خودروسازان  باید با توسعه تولیدات کمی و کیفی با برنامه های کلان کشوری همراه شوند
سبحانی فر ادامه داد: قطعه سازان در زمینه توسعه کیفی و رعایت استانداردهای بالاتر، از جمله تولید قطعاتی در حوزه ایمنی و مصرف سوخت با همکاری های مشترک با شرکای خارجی می توانند نقش ارزنده ای در تولید خودرو های با کیفیت و در نهایت صادرات محصول داشته باشند و برگزاری این نمایشگاه‌ها مجال خوبی برای سازگاری کشور با معادلات جهانی خودرویی است.
وی با بیان اینکه قطعه سازان به نسبت چند سال گذشته شرایط بهتری دارند، یادآور شد: قطعه سازان و خودروسازان  باید با توسعه تولیدات کمی و کیفی، افزایش صادرات در پارامترهای شاخص های عملکردی از جمله افزایش ایمنی و مصرف سوخت با برنامه های کلان کشوری همراه شوند.
تاکید بر همکاری و تعامل روزافزون خودروسازان و قطعه سازان
سبحانی فر با اشاره به اینکه نمایشگاه های قطعات خودرو محل عرضه نوآوری ها و ایده ها است که به صورت عملیاتی و تولید محصول قابل مشاهده است، افزود:سهم شرکت های قطعه سازی داخلی در تفاهم نامه ،قراردادها و پروژه های خارجی برای تولید محصولات باید بیشتر کنند.
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر همکاری و تعامل روزافزون خودروسازان و قطعه سازان تصریح کرد: اهداف مشترک خودروسازان و قطعه سازان در زمینه کیفیت، قیمت رقابتی، تحویل به موقع، خدمات پس ازفروش و حضور در بازارهای هدف با همکاری خودروساز و قطعه ساز، باید زمینه ساز رسیدن به اهداف مشترک باشد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا