لزوم صادرات قطعات خودرویی

لزوم صادرات قطعات خودرویی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو سبب تعامل قطعه سازان و خودروسازان می شود،گفت:قطعه سازان داخلی می توانند حجم زیادی از قطعات مورد نیاز خودروسازان را در کشور تولید کرده و از لحاظ کیفی این قطعات با بسیاری از قطعات با کیفیت دنیا برابری می کند.

 

محمدرضا منصوری، با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو،گفت:قطعه سازان داخلی درسال های اخیر رشد خوبی داشته و توانسته اند نسبتا قطعاتی که به آنها سفارش داده شده بسازند و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنند.
نماینده مردم ساوه و زرندیه درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه یکی از دغدغه های قطعه سازان واردات قطعات از چین است، افزود: خودروسازان داخلی با واردات محصولات و قطعات چینی سبب تعطیلی کارخانه های قطعه سازی و بیکاری کارگران می شوند.
تولید 3 میلیون خودرو در افق 1404 نیازمند حمایت از قطعه سازان داخلی است
منصوری با تاکید براینکه قطعه سازان داخلی باید علاوه برعرضه محصولات خود در داخل بخشی از تولیدات خود را به خارج از کشور صادر کنند، ادامه داد: قراردادهای جدید خودروسازان با شرکت های خودروساز خارجی باید به گونه ای منعقد شود که از قطعات داخلی برای تولید و ساخت خودروهای جدید استفاده شود.
وی با بیان اینکه نمایشگاه های بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو، سبب ارتباط بی واسطه قطعه سازان با خودروسازان می شود و قطعه سازان موفق خارجی را به قطعه سازان داخلی معرفی می کند، یادآور شد: اگر قرار است که در افق 1404 تیراژ خودرو از یک میلیون و 200 خودرو به 3 میلیون خودرو برسد، باید از قطعه سازان داخلی حمایت شده و مطالبات آنها از خودروسازان به موقع پرداخت شود.
بیشتر قطعه سازان داخلی به خاطر بدهی های بانکی دچار مشکل شده اند
 منصوری با اشاره به اینکه بیشتر قطعه سازان داخلی به خاطر بدهی های بانکی دچار مشکل شده اند، افزود: قطعه سازان داخلی می توانند حجم زیادی از قطعات مورد نیاز خودروسازان را در کشور تولید کنند و از لحاظ کیفی این قطعات با بسیاری از قطعات باکیفیت دنیا برابری می کند.
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی قطعات،لوازم و مجموعه های خودرو، مکان مناسبی برای مشاهده و تبادل اطلاعات،ایده ها و  تکنولوژی روز است، تصریح کرد:قطعه سازان داخلی می توانند در این نمایشگاه ها با استفاده از تجربیات قطعه سازان خارجی قطعات به روزی تولید کنند  که از قیمت نهایی آن کاسته و هزینه های سربار آنها را کاهش دهد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا