جزئیات حکم حبسِ یک خبرنگار با شکایت قاضی‌پور

جزئیات حکم حبسِ یک خبرنگار با شکایت قاضی‌پور

یک خبرنگار، با شکایت نادر قاضی‌پور - نماینده مجلس شورای اسلامی - به چهار ماه حبس محکوم شده است.

یک خبرنگار، با شکایت نادر قاضی‌پور - نماینده مجلس شورای اسلامی - به چهار ماه حبس محکوم شده است.

حامد عطایی، خبرنگاری که با شکایت نادر قاضی‌پور به چهار ماه حبس محکوم شده، درباره این حکم گفت: ماجرا مربوط به یک پیام تلگرامی می‌شود که در ایام انتخابات منتشر و موضوع آن مربوط به گمانه‌زنی‌ها برای ردصلاحیت و تأيید کاندیداهای انتخاباتی می‌شد.

به گفتۀ وی، در این گزارش اشاره‌ای به موضوع ردصلاحیت‌های نادر قاضی‌پور شده بود؛ بر این مبنا که از چهار دور گذشته، سه دور ردصلاحیت شده و یک دور توانسته بود تأيید صلاحیت بگیرد که به دلیل انتشار این موضوع شکایتی علیه من از سوی آقای قاضی‌پور مطرح و این حکم در دادگاه تجدید نظر تأييد شد.

این خبرنگار درباره ارتباط این شکایت با بحث انتشار فایل تصویری پربحث قاضی‌پور در ایام تبلیغات انتخاباتی گفت: واقعیت آن است که می‌تواند انگیزه واقعی آقای قاضی‌پور از طرح شکایت همین مسأله باشد؛ اما انتشار این فیلم هیچ ارتباطی با من ندارد. البته آقای قاضی‌پور آن را به من نسبت می‌دهد، ولی در‌ هر‌ صورت شکایت و پرونده‌ای که اکنون مطرح است، موضوع فیلم نیست. اتهامی که علیه من مطرح شده، نشر اکاذیب است که بر‌ همین اساس محکوم به حبس شده‌ام و دلیل آن انتشار اسامی برخی ردصلاحیت‌شدگان در یک کانال تلگرامی است.

بر اساس گزارش «برنا»، این خبرنگار افزود: همان‌طور که وکلای من و خودم نیز بارها اعلام کردیم، این یک مطلب از نوع گمانه‌زنی‌هایی بوده که معمولاً بین اهالی رسانه انجام می‌شود و هیچ قصد مجرمانه‌ای هم در آن دخیل نبود؛ اما نکته در خور‌ توجه این است که مطلب مزبور قبل از اعلام صلاحیت‌ها در کانال تگرامی منتشر شده بود و بعد از اعلام تأييد صلاحیت آقای قاضی‌پور، این خبر دوباره در همان کانال تلگرامی بازنشر و این موضوع در سطح وسیعی پخش شد. در واقع خبر اول گمانه‌زنی‌های مرسوم رسانه‌ای بود و خبر دوم به صورت قطعی از تأیید صلاحیت آقای قاضی‌پور حکایت داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا