معاون وزیر صنعت با اعلام اخباری خوش برای قطعه سازان:

ایران خودرو و پژو۱۰قرارداد تامین قطعه بستند/ برنامه مشابه قرارداد سایپا و سیتروئن

ایران خودرو و پژو۱۰قرارداد تامین قطعه بستند/ برنامه مشابه قرارداد سایپا و سیتروئن

معاون وزیر صنعت با اعلام نهایی شدن ۱۰ قرارداد تامین قطعه توسط ایران خودرو و پژو با حضور ۶۰ قطعه ساز گفت: پس از قرارداد سایپا و سیتروئن، برنامه مشابهی برای قطعه سازان داخلی اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن صالحی نیا در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو، به ایرنا گفت: حدود 60 شرکت قطعه ساز ایرانی برای تامین و ساخت قطعات مورد نیاز خودروهای شرکت ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) در حال مذاکره هستند و 10 قرارداد در این زمینه نهایی شده است.

وی افزود: با توجه به قراردادهایی که بعد از اجرای برجام به صورت همکاری های مشترک بین خودرو سازان داخلی و خارجی منعقد شد، نقش تولیدکنندگان قطعات و مجموعه های خودرو بسیار پر رنگ تر دیده شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بار اصلی برنامه هایی که برای ساخت داخل و افزایش عمق ساخت داخل خودروها داریم بر دوش قطعه سازان است، اطمینان داد تولید انبوه محصولات شرکت ایکاپ با حداقل 40 درصد تولید داخل انجام خواهد شد.

صالحی نیا با اعلام اینکه نخستین محصول این همکاری اسفند تولید خواهد شد، به توافق سایپا و سیتروئن فرانسه اشاره کرد و گفت: قرارداد این همکاری هنوز منعقد نشده و مذاکرات نهایی برای تشکیل شرکت مشترک در حال انجام است. پس از انعقاد این قرارداد، برنامه مشابهی برای همکاری قطعه سازان داخلی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا