مدیرعامل با اعلام پذیره نویسی ۵۰۰ میلیاردی اوراق مرابحه:

رکورد تولید روزانه سایپا شکسته شد/ صدور مجوز قرارداد/ بازگشایی نماد بزودی

رکورد تولید روزانه سایپا شکسته شد/ صدور مجوز قرارداد/ بازگشایی نماد بزودی

مدیرعامل سایپا با اعلام رکورد جدید تولید روزانه و توقف نماد به دو دلیل، از صدور امروز مجوز سازمان سرمایه‌گذاری خارجی برای قرارداد سایپا و سیتروئن و بازگشایی نماد در آینده ایی نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت سایپا در حالی از دوم آبان به دلیل افزایش قابل توجه درآمد سرمایه گذاری ها و کاهش و بهای تمام شده با توقف نماد روبرو شده که امروز اوراق مرابحه 500 میلیارد تومانی در بورس پذیره نویسی شد و مهدی جمالی مدیرعامل سایپا به خبرنگاران گفت: انتشار اوراق مرابحه فرصت مناسبی است تا به جای وابستگی به سیستم بانکی از بازار سرمایه استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم از روش‌های مدرن موجود در بازار سرمایه برای تامین مالی استفاده کنیم، گفت: مهم‌ترین کار صنعت این است که نقدینگی‌های خرد را جذب کند که انتشار اوراق مرابحه نیز در این راستا صورت گرفته است.

مدیر عامل ساپیا ادامه داد: روز گذشته رکورد تولید روزانه سایپا با تولید ۲۴۸۳ دستگاه خودرو شکسته شد. تاکنون نیز ۴۰ درصد رشد تولید نسبت به گذشته داشته‌ایم. ضمن آنکه تمام تولیدات تا پایان بهمن‌ماه پیش‌فروش شده و برخی پیش‌فروش‌ها به سال آینده کشیده شده است.

جمالی در رابطه با زمان نهایی شدن قرارداد سایپا و سیتروئن افزود: قرارداد ساپیا و سیتروئن نهایی شده و امروز مجوز سازمان سرمایه‌گذاری خارجی کشور منتشر خواهد شد و این اولین بار است که یک شرکت خارجی مستقیما ۵۰ درصد سهم یک خودروسازی را خریداری می‌کند.

وی ادامه داد: مذاکرات خوبی با خودروسازان خارجی برای همکاری مشترک داریم که از جمله این شرکت‌ها کیاموتورز کره جنوبی است. با رنو نیز از گذشته شریک هستیم و امسال نیز تولید محصولات این شرکت در سایپا به شدت افزایش یافته است.

جمالی افزود: پارس خودرو طبق قرارداد منعقد شده در گذشته نماینده انحصاری نیسان در ایران است و مذاکره با این شرکت در جریان است.

وی درباره دلیل توقف نماد سایپا اظهار داشت: توقف نماد به دو دلیل افزایش سرمایه در پارس خودرو و انتشار اوراق صورت گرفته و به زودی نماد بازگشایی خواهد شد.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا