ایران خودرو کارخانه الجزایر را عملیاتی کرد/ نخستین صادرات

ایران خودرو کارخانه الجزایر را عملیاتی کرد/ نخستین صادرات

نخستین محموله تجهیزات خط تولید محصولات ایران خودرو به الجزایر ارسال شد و به این ترتیب، احداث کارخانه ایکوالجزایر کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایران خودرو، با ایجاد شرکت مشترک ایکو الجزایر (توسط ایران خودرو و طرف الجزایری) و ارسال تجهیزات خط تولید توسط ایران خودرو، احداث سایت مونتاژ محصولات به صورت رسمی عملیاتی شد.

همزمان با ارسال این تجهیزات فنی مهندسی به الجزایر،هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نشست با محمد رحمون مدیرعامل شرکت فامووال الجزایر و سفیر این کشور در ایران، ضمن اظهار خرسندی از توسعه روابط دوکشور در زمینه خودروسازی گفت: حمایت از اجرای قرارداد در این مشارکت، لازمه ادامه همکاری هاست و ایران خودرو خود را متعهد به حمایت و اجرای کامل این قرارداد می داند.

وی با اشاره به لزوم رعایت برنامه زمانبندی اجرای پروژه گفت: اهداف تعیین شده باید در زمان مقرر محقق شود در غیر این صورت پروژه توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

سعید تفضلی معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو نیز با اشاره به روند اجرای پروژه احداث خط مونتاژ در شهر الجزیره گفت: در ماه های پایانی سال گذشته توافق نامه صادرات و احداث کارخانه مونتاژ محصولات در کشور الجزایر با شرکت فامووال منعقد شد.ایجاد شرکت مشترک ایکوالجزایر حاصل مقبولیت دنا در بازار الجزایر است و توافق ها برای احداث سایت انجام و تجهیزات راه اندازی خط مونتاژ ساخته شد.

وی درباره برنامه زمانبندی اجرای پروژه اظهار داشت: از امروز که نخستین محموله تجهیزات خط ارسال شد تا اسفندماه که نصب تجهیزات انجام می شود، خودرو به صورت قطعات نیمه منفصله صادر و از خردادماه تولید قطعات منفصله آغاز خواهد شد.در سال 2020 به تولید 25 هزار دستگاه رانا، دنا و سورن درالجزایر خواهیم رسید که در کنار آن برنامه خودکفایی محصولات برای سازندگان الجزایری هم پیش بینی کرده ایم که به 40 درصد خودکفایی در سال 2020 دست می یابیم.

تفضلی گفت: سرمایه گذاری ایران خودرو به صورت تجهیز خطوط تولید و ارایه خدمات و دانش فنی و مهندسی است.

رحمون نیز گفت: بسیاری از شرکت های خارجی در الجزایر سرمایه گذاری کرده اند که ما می خواهیم بعد از رنو و هیوندایی سومین برند حاضر در بازار الجزایر باشیم.دست یابی به رتبه اول در بازار صادراتی منطقه و کشورهای اطراف الجزایر را در برنامه ها هدفگذاری کرده ایم.

وی از ثبت شرکت مشترک با نام ایکو الجزایر خبر داد و گفت: اصرار داریم در دو سال اول تاسیس با توجه به تخصص و دانش، مدیرعامل و مدیر تولید محصول از سوی ایران خودرو منصوب شود.

رحمون در تشریح زمان عرضه محصول و برنامه خودکفایی تولید گفت: تولید 8 هزار دستگاه دنا با داخلی سازی 5 درصد در سال 2017 انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، با ارسال تجهیزات مورد نیاز تولید، راه اندازی خط مونتاژ دنا با سرمایه گذاری غیرمستقیم ایران خودور و با صادرات خدمات فنی و مهندسی و آموزش کارکنان محلی توسط مهندسان ایران خودرو اجرایی شد.ظرفیت تولید این سایت سالانه 10 هزار دستگاه در یک شیفت کاری است که در فاز اول محصول دنا مونتاژ و عرضه می شود. عرضه رانا نیز پس از بومی سازی و دریافت مجوز واردات در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا