مدیرعامل شرکت بورس تهران خبر داد:

تامین مالی شرکت‌ها و توسعه ابزارهای مشتقه در اولویت برنامه دو ساله بورس

تامین مالی شرکت‌ها و توسعه ابزارهای مشتقه در اولویت برنامه دو ساله بورس

مدیرعامل شرکت بورس با اشاره به برنامه راهبردی خود در بورس تهران برای ۲ سال آینده گفت: موضوع تامین مالی مهم‌ترین برنامه بورس تهران برای شرکت ها و بنگاه‌های اقتصادی است که از طریق توسعه ابزارهای بدهی پیگیری می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسن قالیباف اصل با اشاره به برنامه راهبردی خود در بورس تهران برای 2 سال آینده به فارس گفت: موضوع تامین مالی مهم ترین برنامه بورس تهران برای شرکت ها و بنگاه های اقتصادی است که از  طریق توسعه ابزارهای بدهی پیگیری می شود.

به گفته وی بازار بدهی در حالی باید به جایگاه مناسبی در تامین مالی فعالیت های اقتصادی برسد که زیرساخت های بازار سرمایه با توجه به اختیاراتی که سازمان بورس به بورس ها داده، بویژه در زمینه تکمیل نرم افزارهای معاملاتی توسعه یابد.

این مقام مسئول تاکید کرد: تنوع در ابزارهای معاملاتی مختلف در بورس تهران از برنامه های دیگر این بازار بوده که هم اکنون راه اندازی معاملات اوراق آتی سبد سهام و همچنین اختیار معامله در سهام و سبد دارایی های مالی  با توجه به اخذ مجوزها به زودی اجرایی می شود.

قالیباف اصل گفت: پذیرش تا انتشار عرضه اوراق مرابحه 500 میلیارد تومانی که امروز توسط یک بنگاه تولیدی انجام شد، از زمان درخواست تا کنون دو ماه زمان برده است. مدت زمان دو ماهه برای انتشار اوراق، پیش از این به عنوان یک رویا در بازار سرمایه قلمداد می شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا