تفاهمنامه همکاری ایران و فنلاند در زمینه فرآوری مواد معدنی امضا شد

تفاهمنامه همکاری ایران و فنلاند در زمینه فرآوری مواد معدنی امضا شد

دنیای معدن -تفاهمنامه همکاری معدنی میان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و سازمان زمین شناسی فنلاند در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران امضا شد.

این تفاهمنامه روز سه شنبه در حاشیه نخستین سمپوزیم بین المللی فعالان فرآوری مواد معدنی در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، به امضای «مهدی کرباسیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس ایمیدرو و «میکانن» رییس سازمان زمین شناسی فنلاند رسید.
همکاری در زمینه اکتشاف، استخراج، تبادل اطلاعات فنی بین سازمان های یاد شده، همکاری در زمینه عناصر نادر خاکی و همکاری های آموزشی در حوزه معدن و صنایع معدنی از محورهای این تفاهمنامه است.
نخستین سمپوزیوم بین المللی فرآوری مواد معدنی از سوی مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران برای افزایش تعاملات بین المللی و استفاده از تجربیات متخصصان، پیشکسوتان و صاحب نظران برجسته جهانی در این بخش و سومین کارگاه آموزشی بین المللی فرآوری سنگ آهن و فلزات پایه، روزهای چهارم و پنجم آبان ماه جاری به میزبانی ایران برگزار می شود.
امضای تفاهمنامه همکاری آموزشی و اکتشاف عناصر نادر خاکی با سازمان زمین شناسی فنلاند از برنامه های جنبی پیش بینی شده در زمان برگزاری سمپوزیوم است.
افزون بر مسوولان سازمان زمین شناسی فنلاند، مقام هایی از هندوستان، ترکیه و ... در این سمپوزیوم حضور دارند.
همزمان با برگزاری این سمپوزیوم، سومین کارگاه آموزشی فرآوری سنگ آهن و فلزات پایه با هدف گسترش روابط و تعاملات دوجانبه و چندجانبه با همسایگان و دیگر کشورهای منطقه از طریق ارایه خدمات آموزشی، پژوهشی، مشاوره ای و تخصصی و آشنایی با امکانات و تجهیزات و ظرفیت های مرکز تحقیقات در زمینه فرآوری مواد معدنی برگزار می شود.
قرار است کارشناسانی از کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) شامل ترکیه، پاکستان، قرقیزستان، افغانستان و جمهوری آذربایجان در این کارگاه آموزشی حضور یابند.
امضای یک قرارداد آموزشی با شرکتی از آفریقای جنوبی دیگر برنامه پیش بینی شده در این سمپوزیوم است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا