آیا مشکلات کارگران آلومینیوم حل شده است؟.... جواب سربالا ممنوع!

آیا مشکلات کارگران آلومینیوم حل شده است؟.... جواب سربالا ممنوع!

دنیای معدن - روز گذشته کارگران شرکت آلومینیوم المهدی هرمزآل در اعتراض به اخراج بی دلیل 150 نفر از پرسنل قرارداد مستقیم در مقابل درب استانداری هرمزگان دست به تجمع اعتراضی زدند و این در حالی است که مسؤولان هرمزگان مدام دم از حل مشکلات می زنند.

صبح روز گذشته حدود یک هزار نفر از کارگران شرکت آلومینیوم المهدی هرمزآل در اعتراض به خلف وعده استاندار هرمزگان در خصوص حل مشکلات کارگران این کارخانه صنعتی و همچنین بروز مشکلات جدید برای کارگران این شرکت علاوه بر مشکلات پیشین، به خصوص اخراج بی دلیل 150 نفر از پرسنل قرارداد مستقیم در مقابل درب استانداری هرمزگان دست به تجمع اعتراضی زدند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس در جمع شماری از کارگران شرکت آلومنیوم المهدی هرمزآل که به دلیل اخراج شان از این مجتمع در برابر استانداری هرمزگان تجمع کرده بودند، حضور یافت و به سخنان آنها در زمینه مسائل مرتبط با واگذاری این مجتمع و موضوعات پیرامونی آن گوش داد.

احمد مرادی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: مشکلات این بخش را با جدیت پیگیری خواهیم کرد و عزم خوبی میان نمایندگان استان برای این منظور جریان دارد.

وی گفت: در حال پیگیری موضوع و جمع بندی مسائل مرتبط با مشکلات پیش آمده برای کارگران به دنبال واگذاری این مجتمع به بخش خصوصی هستیم و نشستی را نیز به زودی در تهران با مسؤولین سازمان خصوصی سازی برگزار خواهیم کرد.

مرادی از کارگران این مجتمع نیز خواست تا با توجه به ضرورت پیگیری موضوع از طرق قانونی، از هرگونه اقدامی که سبب سوءاستفاده دشمنان از این قبیل تحرکات صنفی می شود، خودداری کنند.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس خاطرنشان کرد: از همه ظرفیت هایمان برای رفع مشکلات و مسائل کارگری استفاده خواهیم کرد.

در ادامه یکی از معترضین به خبرنگار فارس گفت: چند ماه پیش استاندار هرمزگان طی مصاحبه ای با صدا و سیمای مرکز خلیج فارس به مردم هرمزگان و کارگران شرکت آلومینیوم المهدی هرمزآل گفت که تمام مشکلات کارگران این کارخانه از جمله موضوع اخراج 620 نفر از کارگران خدماتی شرکت، عدم پرداخت کارانه مصوب هیات مدیره، عدم پرداخت حق بیمه تکمیلی، حذف حقوق شرایط سخت و زیان آور محیط کار، عدم پرداخت عیدانه مصوب هیات مدیره و... با رایزنی های انجام شده حل شده است و دیگر جای هیچ نگرانی نیست از این رو کارگران هم با اعتماد به وعده های استاندار دست از تجمعات اعتراضی خود برداشتند اما اکنون علاوه بر اینکه هیچ یک از مشکلات پیشین حل نشده است بلکه خریدار شرکت در اقدامی خلاف قانون 150 نفر از پرسنل که قرداد مستقیم مجموعه المهدی هرمزآل را اخراج نموده است.

وی خاطرنشان کرد: استاندار هرمزگان از جمله افرادی است که گاه و بی گاه با انجام مصاحبه های جانبدارانه از خریدار، بدون هیچ اطلاعی از روند جاری کار در مجموعه المهدی هرمزآل ، چند سال زحمات، جانفشانی ها و از خودگذشتگی های کارگران زحمتکش این شرکت را زیر سؤوال می برد.

این کارگر شرکت آلومینیوم المهدی هرمزآل در ادامه تصریح کرد: جناب استاندار به جای اینکه به عنوان رئیس شورای تامین استان به فکر ایجاد ثبات در هرمزگان باشد، فضای استان را با اتخاذ سیاست های اینچنینی ملتهب کرده است.

این کارگر معترض در پایان بیان داشت: از مجمع نمایندگان استان و تمام نهادهای نظارتی درخواست اکید داریم که با قید فوریت به این موضوع ورود نمایند زیرا دیگر ظلم های رواشده به ما و خانواده هایمان از حد گذشته است و نجابت کارگران نیز حد و اندازه ای دارد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا