تاکید کمیسیون صنایع مجلس بر توجه بیشتر به بخش معادن

تاکید کمیسیون صنایع مجلس بر توجه بیشتر به بخش معادن

دنیای معدن - در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که از صبح امروز تشکیل شد، مهم ترین راهکارهای رفع مشکلات توسعه معادن و صنایع کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه آقای کرباسیان معاون وزیر صنایع و رئیس ایمیدرو حضور داشت.موضوع معادن در کشور و فراوانی آن با توجه با اینکه تنها کمتر از یک درصد تولید ناخالص ملی کشور را تشکیل می دهد، مهم ترین محور جلسه امروز کمیسیون بود.

حمیدرضا فولادگر عضو این کمیسیون گفت: برای اینکه بتوانیم سهم معادن را در تولید ناخالص ملی افزایش دهیم ناگزیریم زمینه های حضور بیشتر بخش خصوصی را در این بخش ایجاد و موانع سرمایه گذاری را برطرف کنیم. وی افزود: براساس قانون، سازمان های توسعه ای از جمله ایمیدرو مجاز به سرمایه گذاری در مناطق محروم شده اند که این امر می تواند در توسعه این بخش ها کمک شایانی به تولید کشور کند. به گفته نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بخش صنایع معدنی دارای یک زنجیره کاملا به هم پیوسته ای است که از اکتشاف، استخراج و سایر بخش های تولیدی تشکیل می شود و برای رونق این بخش مهم کشور باید این زنجیره را مورد حمایت قرار داد.وی افزود : کمیسیون صنایع مجلس نیز در طرح ها و لوایح مربوط به صنایع معدنی و نیز در کمیسیون تخصصی حضوری فعال دارد .

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا