آغاز عملیات اجرایی ساخت کارخانه های کنسانتره و سرباره تیتانیوم

آغاز عملیات اجرایی ساخت کارخانه های کنسانتره و سرباره تیتانیوم

دنیای معدن -پس از سال ها انتظار، عملیات ساخت 2 کارخانه تولید کنسانتره و سرباره تیتانیوم در استان کرمان، با حضور معاون اول رییس جمهوری آغاز شد.

اسحاق جهانگیری پس از گلنگ زنی طرح تولید کنسانتره و سرباره تیتانیوم کهنوج، از بخش های نخستین واحد نیمه صنعتی تولید پیگمنت دیدن کرد و کارشناسان و مدیران نیز توضیحات مربوطه را ارائه کردند.

هدف از آغاز عملیات اجرایی این 2 طرح، تولید 130هزار تن کنسانتره ایلمنیت و 70هزار تن سرباره تیتانیوم است و با بهره برداری از این طرح ها، برای 400 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود. همچنین، طرح های یاد شده، مقدمه ای برای ساخت کارخانه تولید پیگمنت است که در برنامه بعدی ایمیدرو قرار دارد.
کارخانه تولید کنسانتره، سالانه به 3 میلیون تن کانسنگ تیتانیوم به عنوان خوراک ورودی نیاز دارد و احداث کارخانه های تولید کنسانتره و سرباره، به پشتوانه ذخایر عظیم معدن تیتانیوم در کهنوج صورت می گیرد که طبق نتایج اکتشافات جدید، این معدن، از 400 میلیون تن ذخیره قطعی برخوردار است.
در حال حاضر سالانه نزدیک به 40 هزار تن پیگمنت برای استفاده در صنعت رنگ سازی و غیره به کشور وارد می شود که از متوسط ارزش 100 میلیون دلار برخوردار است.
بنا به این گزارش، ایران از معدود کشورهایی است که معدن تیتانیوم در اختیار دارد که توانایی تولید کنسانتره و سرباره، پیگمنت و حتی تولید فلز تیتانیوم را دارد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا