گزارش روز؛

پتروشیمی ها ناجی شاخص

پتروشیمی ها ناجی شاخص

در گروه شیمیایی، شاهد اقبال نمادهای گروه پتروشیمی بخصوص شرکت های اوره ساز گروه همانند شیراز بودیم در این میان جابجایی بلوک حدود 40 میلیون سهمی نماد جم در درصدهای مثبت علاوه بر رشد سهم موجب رشد حدود 70 واحدی شاخص کل شد که به نوعی ناجی شاخص کل و قابل تامل بود.

 

خدیزل، خموتور و ختور نمادهای مثبت گروه خودرویی و قطعه ساز بودند و مابقی اکثرا منفی به کار خود پایان دادند و نماد پارس خودرو به دلیل ابهام درارائه اطلاعات متوقف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در گروه حمل و نقل نماد حتوکا پرتقاضا و مثبت و نماد حفارس در حالی همچنان صف خرید بود که سایر هم گروهی ها معاملاتی متعادل داشتند.

مشاور وزیرصنعت، معدن وتجارت اعلام کرد: شرکت رنوی فرانسه برای احداث کارخانه خودروسازی در کشور اعلام آمادگی کرده که ساوه درصورت تامین زیرساخت های موردنیاز، محل مناسبی برای این سرمایه گذاری است.

گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند و تنها نمادهای ولساپا، پردیس، حکمت، وپاسار و تجار معاملاتی متعادل و مثبت داشتند. عباس آخوندی که در راس هیاتی عالی رتبه در چین بسر می برد با «جین لیچون» رئیس بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا (AIIB) دیدار و گفت وگو کرد.

گروه پالایشی و روانکارها بعد از شروعی مثبت به دلیل رشد قیمت های جهانی نفت، با افزایش عرضه ها مواجه شدند و اکثرا متعادل به کار خود پایان دادند در این بین نمادهای شراز و شرانل از اقبال بیشتری برخوردار بودند. در گروه شیمیایی، شاهد اقبال نمادهای گروه پتروشیمی بخصوص شرکت های اوره ساز گروه همانند شیراز بودیم در این میان جابجایی بلوک حدود 40 میلیون سهمی نماد جم در درصدهای مثبت علاوه بر رشد سهم موجب رشد حدود 70 واحدی شاخص کل شد که به نوعی ناجی شاخص کل و قابل تامل بود. شرکت ساینا نیز با افزایش 25 درصدی سود نسبت به پیش بینی سال 95، سود سال 96 را مبلغ 410 ریال پیش کرد و متوقف شد.

اکثر نمادهای گروه فلزی و معدنی منفی بودند و تنها نماد فلوله از درصدهای منفی با جهش قیمتی به صف خرید رسید و نمادهای زنگان، ذوب، فخاس، کمنگنز، کبافق و کدما همچنان پرتقاضا و مثبت دنبال شدند. نماد کبافق با تعدیل مثبت 92 درصدی سو هر سهم سال 95 را 1084 ریال پیش بینی کرد. همچنین در همان شروع بازار نماد سرمایه گذاری توکا فولاد به منظور بررسی بیشتر اطلاعات متوقف شد.

گروه های سیمانی و ساختمانی در شروع بازار اکثرا مثبت بودند اما با گذشت زمان، اقبال در گروه سیمانی بیشتر بود و اکثرا به صف خرید رسیدند اما گروه ساختمانی در اواخر بازار با عرضه های بیشتری و نوسانات منفی به کار خود پایان دادند. نمادهای ثتران، سقاین و سشمال نیز با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد متوقف شدند. صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر 162 میلیون و 600 هزار سهم معادل 13.8 درصد شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران را بطور یکجا و شرایطی با قیمت پایه هر سهم 4.034 ریال عرضه و مورد معامله قرار گرفت.

بجز نمادهای فاراک، فاذر، دماوند، بشهاب، بنیرو، وهور و بمپنا که متعادل و منفی بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، اکثرا معاملاتی متعادل و مثبتی داشتند تا جایی که نمادهای وتوشه، بکاب، تمحرکه، تکشا، لسرما، لبوتان، لخزر و بسویچ صف خرید و یا تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند. با گذشت زمان افزایش تقاضا در نمادهای فاراک و فاذر محسوس تر بود که از مثبت و متعادل بودن انها طی دادوستدهای روزکاری آینده حکایت دارد.

نماد زگلدشت علیرغم عرضه صف خرید، مجددا صف خرید شد و سومین روز مثبت خود را تجربه کرد مابقی نمادهای گروه غذایی نیز اکثرا مثبت دنبال شدند اما نماد قاسم پس از ارائه تعدیل منفی سنگین 93 درصدی با افت حدود 3.6 درصدی به گردونه معاملات بازگشت که از فشار فروش بالایی برخوردار بود و با حدود 8 درصد افت قیمتی به کار خود پایان داد. گروه آی تی در ادامه غیاب نماد مرقام اکثرا همچنان کم فروغ و منفی بودند اما نماد مفاخر تحت تاثیر تقاضای بالاتر، معاملات مثبتی را تجربه کرد.

در پایان معاملات شاخص کل علیرغم جو منفی اکثر گروه ها اما متاثر از معاملات مثبت نمادهای تاپیکو و جم با رشد 32 واحدی به ارتفاع 79,268 واحدی رسید که در این میان نمادهای فولاد و کگل بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا