در آخرین روز معاملاتی هفته؛

شاخص سبزپوش به تعطیلات رفت

شاخص سبزپوش به تعطیلات رفت

در داد و ستدهای روز چهارشنبه شاخص کل بورس با رشدی 32 واحدی مواجه شد تا سبزپوش به استقبال تعطیلات پایان هفته برود.

 

در معاملات آخرین روز هفته، گروه های شیمیایی، سیمان و محصولات فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات امروز چهارشنبه، بورس تهران، یک میلیارد و 82 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر اوراق به ارزش 7 هزار و 574 میلیارد ریال در 63 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شدند.

بیشترین ارزش معاملات در روز جاری متعلق به اوراق صکوک مرابحه سایپا بود که ارزشی 5 هزار میلیارد ریالی داشت. همچنین معامله بلوکی بهمن با حجم 137 میلیون سهمی نیز بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد.

شاخص کل بورس امروز با رشدی 32 واحدی به عدد 79 هزار و 268 واحد رسید. همچنین در این روز شاخص بازار اول در حالی 119 واحد افت کرد که شاخص بازار دوم 880 واحد بالا رفت.

نمادهای تاپیکو، پتروشیمی جم، مخابرات، پتروشیمی پردیس و گروه سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که دو نماد فولاد مبارکه و چادرملو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

سهامداران سیمان غرب، جوشکاب یزد، سیمان ایلام، بهنوش ایران، سیمان فارس نو، پتروشیمی شیراز و سیمان بهبهان امروز شاهد بیشترین رشد قیمت در سهام خود بودند. این در حالی بود که در سوی دیگر بازار سهامداران فرآوری مواد معدنی، لعابیران، پارس مینو، بیمه آسیا، تولید محور خودرو، ملی سرب و روی و سرمایه گذاری بهمن شاهد بیشترین کاهش قیمت در این سهام بودند.

در پایان معاملات امروز واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام لوله و ماشین سازی ایران، اوراق صکوک مرابحه سایپا، سهام سیمان داراب، اوراق صکوک ساخت توسعه ملی، سهام گسترش صنایع و خدمات کشاورزی و سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین بیشترین تقاضای خرید و سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

در مقابل گروهی از دارندگان اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت کارکنان نفت، واحدهای صندوق پاداش سهامداری توسعه، سهام سیمان آرتا اردبیل، سهام فرآوری مواد معدنی ایران و اوراق مشارکت شهرداری مشهد با بیشترین عرضه ها، طولانی ترین صف های فروش را برای خروج از این نمادها تشکیل دادند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا