افزایش عرضه نفت خام در بازار مدیترانه

افزایش عرضه نفت خام در بازار مدیترانه

بررسی داده ها توسط رویترز نشان می دهد که مجموع صادرات انواع اصلی نفت خام از سوی کشورهای ایران، لیبی، الجزایر که در عضویت اوپک قرار دارند و قزاقستان و روسیه به بازار مدیترانه در طول یکسال گذشته ۲ میلیون بشکه در روز افزایش داشته است.

 

به نقل از رویترز، با افزایش صادرات کشورهای عضو اوپک از جمله ایران و عراق و همچنین قزاقستان و لیبی بازار مدیترانه به سرعت در حال اشباع از عرضه نفت خام می باشد.
در طول یک سال گذشته علی رغم اینکه قیمت های نفت خام به سختی خود را بالای ۴۵ دلار به ازاء هر بشکه نگه داشته است و حتی نسبت به سال قبل با ۱۰ درصد کاهش نیز همراه بوده، عرضه نفت خام در بازار مدیترانه افزایش یافته است. نرخ های پایین کرایه کشتی و رقابت شدید در بین خریداران منجر به شکل گیری رویه های تجاری غیر مرسوم در تجارت نفت خام در بازار مدیترانه گردیده است و برخی از تولید کنندگان را برآن داشته تا برای افزایش تعداد مشتریان خود از روشهای خلاقانه اختلاط نفت خام استفاده نمایند. بررسی داده ها توسط رویترز نشان می دهد که مجموع صادرات انواع اصلی نفت خام از سوی کشورهای ایران، لیبی، الجزایر که در عضویت اوپک قرار دارند و قزاقستان و روسیه به بازار مدیترانه در طول یکسال گذشته ۲ میلیون بشکه در روز افزایش داشته است. اشباع عرضه نفت خام در بازار مدیترانه منجر به خروج مازاد آن از این منطقه به سمت آسیا و آمریکای شمالی گردیده است. صادرات نفت خام مختلط ، شیرین و سبک CPC در ماه اکتبر به ۱ میلیون بشکه در روز افزایش یافته این در حالیست که این میزان در سال قبل ۶۰۰ هزار بشکه دروز بوده است که عمده آن ناشی از ارسال نفت خام کاشاگان بوده که پیش بینی می گردد با افزایش تولید این میدان، در چند سال آینده ظرفیت حمل CPC به روانه ۱/۴ میلیون بشکه افزایش یابد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا