سه هزار قلم کالا در شرکت نفت بندرعباس تولید شد

سه هزار قلم کالا در شرکت نفت بندرعباس تولید شد

بندرعباس - مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: در راستای حمایت از توان تولید کنندگان و استفاده از امکانات داخلی ، در سال های اخیر بیش از سه هزار قلم انواع کالای مورد نیاز شرکت به تعداد 249 هزار عدد توسط تولید کنندگان و سازندگان داخلی ساخته شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس ، هاشم نامور روز چهارشنبه با نقل این مطلب افزود: این شرکت در راستای تولید مستمر محصولات نفتی به مدیریت تامین حدود 256 هزار قطعه یدکی نیاز دارد که با بهره گیری از کارشناسان علوم فنی و مهندسی نسبت به شناسایی و امکان سنجی ساخت اقلام قابل ساخت از طریق امکانات داخلی شرکت و همچنین بهره جویی از توان تولیدی شرکت های داخلی اقدام کرده است.
وی بیان داشت: اقدام شرکت پالایش نفت بندرعباس در اطمینان به توان تولید داخلی در این مدت علاوه بر صرفه جویی 182 میلیارد ریالی ، زمینه خودکفایی صنعتی در تامین بخش زیادی از قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت را ایجاد نموده و با بومی سازی فناوری های یاد شده از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری شده است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: ایجاد اشتغال و ایجاد فضای رقابت در جهت افزایش کیفیت و توان تولید در شرکت های قطعه ساز، استفاده بهینه از توان ساخت داخل شرکت و استفاده سایر شرکت ها از قطعات ساخته شده مشترک از دیگر دستاوردهای استفاده از توان ساخت داخل است.
شرکت نفت بندرعباس 18 درصد فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را با استفاده از بیش از 2 هزار و 600 تجهیز مرتبط با صنایع پالایش نفت تامین می کند.
9 شرکت پالایش نفت در کشور فعال است که شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه 350 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی تامین 18 درصد از انرژی مورد نیاز داخل را بر عهده دارد.
7195/6048
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا