رئیس کل سازمان خصوصی سازی:

300 هزار میلیارد ریال سهام عدالت قیمت‌گذاری شد/ معرفی مخالفان خصوصی سازی

300 هزار میلیارد ریال سهام عدالت قیمت‌گذاری شد/ معرفی مخالفان خصوصی سازی

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: تاکنون نزدیک به 300 هزار میلیارد ریال از سهام عدالت قیمتگذاری شده است و برای اجرا و ساماندهی این سهام منتظر سه مصوبه هستیم.

 

پوری حسینی در خصوص آخرین خبرهای از آزادسازی سهام عدالت گفت: از نظر ما طرح سهام عدالت به انتهای خود رسیده است که بر این اساس منتظریم با پایان یافتن مجامع، شرکت‌های سرمایه پذیر حساب‌هایشان را ببندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سازمان خصوصی سازی، رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که این سازمان وظایف خود را در قبال سهام عدالت انجام داده است افزود: هنوز یکی دو شرکت حساب‌های خود را نبسته‌اند و این موضوع را به ما اعلام نکرده‌اند.

وی همچنین اذعان داشت: در حال حاضر ابهام های مختصری درباره شناسایی مشمولان، سبد سهام و سازوکار ساماندهی آن در راستای آزادسازی سهام عدالت وجود دارد که البته پیچیده ترین قسمت این کار، لایحه دولت است که امید می رود بزودی تعیین تکلیف شود.

پوری حسینی ادامه داد: برای اجرا و ساماندهی سهام عدالت منتظر سه مصوبه هستیم که یکی از آنها در آینده نزدیک و دو مورد دیگر تا پایان سال وصول می شود و پس از آن تکلیف سهام عدالت روشن تر می شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به این که شورای عالی اصل 44 نیز مصوبه ای در این زمینه از نظر گذرانده است تصریح کرد: بر این اساس منتظر دریافت این مصوبه هستیم تا پس از آن به تفصیل در خصوص جزئیات آزادسازی سهام عدالت اطلاع رسانی کنیم.

رئیس سازمان خصوصی سازی در ادامه در خصوص ابهامات موجود در سبد سهام عدالت گفت: همه سهام موجود در سبد سهام عدالت هنوز قیمت گذاری نشده است.

وی با بیان این که تا کنون حدود 30 هزار میلیارد تومان از سهام عدالت قیمت گذاری شده عنوان کرد: اساسا شاید نیاز نباشد سهام باقی مانده قیمتگذاری شود و یا این که این میزان سهام قیمتگذاری نشده قابلیت تخصیص به این سبد را نداشته باشد.

پوری حسینی ادامه داد: بر این اساس به میزانی که سهم نیاز داشته باشیم باید سهام شرکتها را در راستای خرید و فروش سهام عدالت آزاد کنیم.

وی همچنین در خصوص این که در ابتدای سال گفته بود اگر لازم باشد دست به افشاگری می‌زند و نام مخالفین سهام خصوصی سازی را اعلام می کند گفت: مقاومت در برابر خصوصی سازی یک امر طبیعی است و اگر این مقاومتها نباشد، شک می‌کنیم که خصوصی سازی واقعی انجام می‌دهیم. بعلاوه این که اگر لازم باشد از دستگاهی که مقاومت خاصی دارد، اسم برده می‌شود تا به امروز این کار را کرده ایم و از این به بعد نیز آن‌چه را که لازم باشد می‌گوییم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا