مدیرکل امور ایرانیان وزارت خارجه:

سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور در برخی استان ها

سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور در برخی استان ها

مدیرکل امور ایرانیان وزارت امور خارجه گفت پس از تصویب برجام بیش از ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری توسط ایرانیان مقیم خارج از کشور در برخی استان ها صورت گرفته است.


به گزارش اقتصادایران آنلاین به نقل از مقیم،
سید جواد قوام شهیدی در نشست هم اندیشی البرزی های مقیم خارج از کشور و سرمایه گذاران داخلی و خارجی که به همت اداره کل امور ایرانیان وزارت امور خارجه بعد از ظهر سه شنبه در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد،گفت: ایرانیان خارج از کشور سرمایه هایی هستند که ظرفیت های آنها خارج از مرزها مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در سفرهای استانی رییس جمهوری در جلساتی که با این افراد ارزشمند برگزار شده، خروجی های مثبتی حاصل شده است.
وی افزود: برجام نگاه دنیا را به ایران تغییر داده و فضای مناسبی برای رونق اقتصادی و سرمایه گذاری های داخلی و خارجی فراهم کرده است.
این مسئول اضافه کرد: کشور اکنون از بن بست های متعددی خارج شده و هیات های خارجی بستر امنی را برای سرمایه گذاری یافته و سفرهای بسیاری را به نقاط مختلف کشور داشته اند.
وی گفت: به گزارش صندوق بین المللی پول نوید باز شدن درهای بسته به روی کشور به گوش می رسد و افق مثبتی دیده می شود.
قوام شهیدی افزود: در چشم انداز ترسیم شده توسط سازمان های معتبر جهانی در دو دهه آینده با رشد پر شتاب بیش از 6.5 درصد پیش بینی شده و بستر ایجاد 8 میلیون شغل جدید فراهم خواهد شد.
وی عنوان کرد: موضوع ایرانیان مقیم خارج از کشور استان ها در سه محور علمی و نوآوری، سرمایه گذاری و مساعدت های مالی و مشارکت در طرح های و تکنولوژی روز دنیا دنبال می شود.
این مسئول گفت: اکنون کانال امنی برای تضمین اصل و سود سرمایه گذاری ها در داخل کشور مهیا شده بنابراین در این رابطه جای نگرانی وجود ندارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا