افزایش قیمت قراضه بدلیل بهبود تدریجی قیمت میلگرد

افزایش قیمت قراضه بدلیل بهبود تدریجی قیمت میلگرد

انتظار افزایش قیمت قراضه عمدتاً به این دلیل است که قیمت مواد اولیه نسبت به روند افزایش قیمت تند بیلت کشورهای حوزه CIS رشد چندانی نداشته است. طبق تخمین ها تفاوت هزینه تولید میلگرد از شمش حاصل از قراضه نسبت به بیلت حداقل 20 درصد به صرفه تر است.

 

اگر چه هیچ تقاضای جدید قراضه در آخر هفته گذشته به ثبت نرسید اما فعالان بازار تقریباً مطمئن هستند که قیمتها کماکان افزایشی باشد. علت اصلی تقویت قیمتهای واردات بیلت در ترکیه به همراه بهبود تدریجی قیمت میلگرد می باشد.
انتظار افزایش قیمت قراضه عمدتاً به این دلیل است که قیمت مواد اولیه نسبت به روند افزایش قیمت تند بیلت کشورهای حوزه CIS رشد چندانی نداشته است. طبق تخمین ها تفاوت هزینه تولید میلگرد از شمش حاصل از قراضه نسبت به بیلت حداقل 20 درصد به صرفه تر است. حتی اگر قیمت بلیت به سطح 400 دلار FOB و قراضه به 290 دلار برسد کماکان قراضه انتخاب اول تولید کنندگان فولاد خواهد بود. به علاوه اینکه زمان حمل سفارش های جدید قراضه فولادی ماه دسامبر می باشد که نسبت به زمان تحویل بیلت در ژانویه از مزیت نسبی برخوردار است. طبق اعلام نظر فعالان بازار حداقل 10 تا 15 محموله از قراضه فولادی برای تحویل ماه دسامبر توسط تولید کنندگان فولاد ترکیه خریداری خواهد شد.
آخرین معاملات صورت گرفته قراضه در سطح 278 دلار بوده است در حالی که فعالان بازار انتظار رسیدن به 280 تا 285 دلار را دارند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا