همکاری مشترک ایران و آلمان برای ساخت اولین کشتی ال‌ان‌جیبَر

همکاری مشترک ایران و آلمان برای ساخت اولین کشتی ال‌ان‌جیبَر

مجری ساخت کشتی‌های حمل گاز مایع طبیعی LNG از آغاز مذاکره با تمامی شرکت‌های سازنده کشتی‌های حمل LNG جهان به ویژه شرکت‌های کره جنوبی، ژاپن و چین، خبر داد.

 

اسماعیل صادقی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه جدید ساخت اولین کشتی حمل LNG گاز مایع طبیعی ایران، گفت: تفاهم نامه ای با یک شرکت معتبر آلمانی که در زمینه ساخت کشتی های حمل LNG دارای دانش فنی و فناوری است، امضا شده است.
مجری ساخت کشتی های حمل LNG با اعلام اینکه هم اکنون دو یارد خشک به منظور طراحی و ساخت کشتی های حمل LNG در بندرعباس ایجاد شده است، تصریح کرد: علاوه بر این، کارگاه ساخت کشتی‌ در حاشیه یاردها محوطه ساحلی در حال تجهیز و آماده سازی است.
این مقام مسئول با اشاره به برنامه های جدید ایران به منظور صادرات LNG در دوران پساتحریم، اظهار داشت: ایران قصد دارد، در دوران پساتحریم با تکمیل پروژه ایران ال. ان. جی، گاز مایع شده به کشورهای مختلف جهان به ویژه اروپا صادر کند.
وی با بیان اینکه اخیرا در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران اولین کشتی دو جداره حمل فرآورده های نفتی طراحی و ساخته شده است، بیان کرد: با توجه به سیاست‌های صادرات گاز ایران از طریق LNG، ساخت کشتی های حمل گاز مایع شده در دستور کار قرار گرفته است.
صادقی با اشاره به آغاز مذاکرات با تمامی شرکت‌های سازنده کشتی های حمل LNG جهان به ویزه شرکت‌های کره جنوبی، ژاپن و چین، اظهار داشت: حتی در کنار شرکت آلمانی، توافق‌های اولیه هم با چند شرکت کره جنوبی و چینی انجام شده است.
مجری ساخت کشتی های حمل LNG با بیان اینکه یارد ساخت کشتی های حمل LNG دارای آبخوری مناسب و بیش از 485 متر طول است، بیان کرد: بر این اساس مشکلی به منظور ساخت حتی بزرگترین اندازه های کشتی های حمل LNG وجود ندارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا