با دستور وزیر صنعت:

واردات ۲۲۷ قلم کالا از آمریکا ممنوع شد/ واردات گندم آراد

واردات ۲۲۷ قلم کالا از آمریکا ممنوع شد/ واردات گندم آراد

با دستور وزیر صنعت واردات ۲۲۷ قلم کالای مصرفی از آمریکا ممنوع شد اما طبق آمار گمرک طی 7 ماه اول سال، واردات گندم از آمریکا سهمی معادل ۰.۵۶ درصد را داشته و ۳.۸۱ درصد گران‌تر از متوسط قیمت گندم وارداتی به کشور بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، در پی سخنان رهبری در راستای ممنوع شدن واردات اقلام و کالاهای مصرفی از آمریکا به کشور، سازمان توسعه تجارت با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت طی بخشنامه‌ای واردات 227 قلم کالای مصرفی از آمریکا را ممنوع اعلام کرد که شامل انواع محصولات خوراکی، پوشاک و متعلقات آن، انواع لوازم و التحریر، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و غیره بود.

بر اساس آمار رسمی منتشر شده طی هفت‌ ماهه امسال ۱۶۸۵ تن و ۴۲۸ کیلوگرم گندم و بذر گندم دروم از آمریکا به ارزش ۴۳۶ هزار و ۴۳۸ دلار به کشور وارد شده که سهمی معادل ۰.۵۶ درصد از بازار گندم ایران را به خود اختصاص داده و قیمت آن نیز از متوسط قیمت گندم وارداتی در این بازه زمانی به کشور ۳.۸۱ درصد گران‌تر بوده است.

بر اساس این آمار، هرکیلوگرم گندم وارداتی از ۱۰ کشور مختلف به طور متوسط ۷۸۰ تومان به کشور وارد شده در حالی که قیمت گندم آمریکایی کیلویی ۸۱۰ تومان برای تاجران ایرانی تمام شده است. گندم وارداتی از آمریکا از دو گمرک امیرآباد و فرودگاه امام خمینی(ره) به کشور وارده شده است.

حال باید دید وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت چه دلیلی برای این واردات علی‌رغم ممنوعیت می‌آورند و چگونه این محصول استراتژیک از کشور آمریکا به ایران وارد شده است!؟

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا