پس از سه روز رشد پیاپی؛

شاخص امروز استراحت کرد

شاخص امروز استراحت کرد

نمادهای تاپیکو، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی پردیس امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشت. این در حالی بود که ملی مس، چادرملو، فولاد مبارکه و بانک سینا با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل مانع رشد آن شدند.

 

در داد وستدهای روز سه شنبه سهامداران بیش از یک میلیارد و 200 میلیون برگه سهم، حق تقدم و انواع اوراق را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در نتیجه معاملات امروز بیش از یک میلیارد و 201 میلیون برگه دارایی مالی به ارزش 2هزار و 732 میلیارد ریال در 71 هزار نوبت معاملاتی جا به جا شدند.

گفتنی است امروز شاخص کل بورس پس از سه روز رشد پیاپی ،به استراحت پرداخت.

به این ترتیب این متغیر در روز سه شنبه با افت 105 واحدی به عدد 79 هزار و 236 رسید. همچنین در حالی شاخص بازار اول 270 واحد افت کرد که شاخص بازار دوم رشدی 889 واحدی را ثبت کرد.

نمادهای تاپیکو، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی پردیس امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشت. این در حالی بود که ملی مس، چادرملو، فولاد مبارکه و بانک سینا با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل مانع رشد آن شدند.

در این روز سهامداران بیشترین حجم و ارزش معاملات را در گروه های محصولات فلزی، فلزات اساسی و خودرو ثبت کردند. به این ترتیب این سه گروه در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار امروز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای تاپیکو، سیمان غرب، پتروشیمی شیراز، تولیدی مهرام، سیمان قائن، سرما آفرین و سیمان ایلام بود.

این در حالی بود که سهامداران بانک سینا، ماشین سازی نیرو محرکه، چادرملو، سیمان کرمان، آلومراد، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی و سیمان شاهرود شاهد بیشترین کاهش قیمت در سهام خود بودند.

در پایان معاملات امروز سهامداران برای خرید سهام پتروشیمی پردیس، سیمان شمال، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر،سهام سیمان غرب، حق تقدم سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، اوراق صکوک توسعه ملی و سهام تراکتورسازی ایران بیشترین تقاضای خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که سهامداران اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت کارکنان نفت، واحدهای صندوق پاداش سهامداری توسعه، سهام بانک پاسارگاد، سیمان آرتا اردبیل و اوراق مشارکت شهرداری مشهد برای خروج از این نمادها ،بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را تشکیل دادند.

همچنین امروز حق تقدم سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با معامله 168 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و معامله بلوکی توسعه معادن روی به ارزش 314 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا