معاون بورس اعلام کرد:

عوامل نوسان شاخص و پیش بینی بازار/ جلوگیری ریزش شاخص هنگام بازگشت بانکها

عوامل نوسان شاخص و پیش بینی بازار/ جلوگیری ریزش شاخص هنگام بازگشت بانکها

معاون شرکت بورس مهمترین عوامل نوسان شاخص را اعلام کرد و با پیش بینی مثبت برای آینده، از تمهیداتی برای جلوگیری از ریزش شاخص هنگام بازگشت بانک ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صحرایی معاون شرکت بورس تهران درخصوص وضعیت بازار با تاکید بر بهبود شرایط اقتصادی به سنا گفت: رونق اقتصادی و خروج کشور باعث افزایش سودآوری شرکت ها و بنگاه های بازار سرمایه می شود و به تبع آن بازار سهام نیز با رشد و رونق همراه خواهد شد.

عوامل نوسان شاخص بورس و پیش بینی مثبت

وی با اشاره به گزارش های عملکرد 6 ماهه شرکتها اظهار داشت: عملکرد نسبتا خوب اکثر شرکت ها در گزارش های 6 ماهه نشان می دهد آنچه بازار انتظار داشت در حال عملیاتی شدن است. اولین مکانی که بهبود وضعیت اقتصادی در آن با عدد و رقم نمایان می شود صورت های مالی دوره ای شرکت ها بوده که در بازار سرمایه تاثیر گذار است.

این مقام مسئول، بخشی از رشد بازار را متاثر از رشد قیمت جهانی فلزات دانست و ادامه داد: با توجه به رشد قیمت جهانی فلزات و همچنین تغییرات قابل توجه در قیمت نفت بازار سهام نیز از این نوسان ها متاثر شد. عمده شرکت ها در صنایع وابسته به قیمت نفت و فلزات اساسی هستند و از تغییرات مثبت نرخ در بازارهای جهانی تاثیر می گیرند و با رشد قیمت سهام مواجه می شوند.

صحرایی پیش بینی کرد در صورتی که این روند در بازارهای جهانی ادامه داشته باشد چشم انداز مثبتی در انتظار بازار سهام خواهد بود.

تفکیک سامانه معاملاتی بورس و فرابورس

وی درباره جداسازی سامانه معاملاتی بورس و فرابورس نیز گفت: جداسازی سامانه بورس و فرابورس یکی از اقدامات فنی بود که اجرایی شد. با اجرای آن از این به بعد اگر اختلالی در یک نماد بورسی یا فرابورسی رخ دهد ، سایر بخش های بازار از دست نمی رود.

صحرایی افزود: جداسازی سامانه معاملاتی دو بازار بهترین راه حلی بود که شرکت فناوری اطلاعات در شرایط فعلی برای رفع مشکلات سامانه معاملاتی انجام داد.

تمهیدی برای جلوگیری از ریزش شاخص با بازگشت بانک ها

وی درباره بازگشایی نمادهای بانکی هم تصریح کرد: بانک مرکزی به عنوان یک مقام ناظر پولی باید سیاست های خود را در حوزه بانکداری اعمال کند. بانک ها باید اطلاعات مورد نیاز این مقام ناظر را آماده و ارائه کنند. در حال حاضر برخی بانک های بزرگ این اطلاعات را اعلام کرده اند و با تکمیل اطلاعات مورد نیاز بانک مرکزی، این نمادها بازگشایی خواهد شد.

به گفته صحرایی هیچ تاریخ دقیقی برای بازگشایی نماد بانک ها نمی توان اعلام کرد.

وی در پاسخ به این سوال که ممکن است در زمان بازگشایی نمادهای بانکی، بازار با ریزش قیمت ها به خصوص در این گروه مواجه شود، گفت: در زمان بازگشایی نمادهای بانکی به طور قطع تمهیدی اندیشیده می شود که آسیبی به بازار وارد نشود.

صحرایی به کارهای مثبت دولت و برنامه ریزی برای پرداخت بدهی های دولت به بانک ها اشاره کرد و گفت: در این حوزه اقدامات خوبی در حال اجراست که پس از آن به احتمال زیاد نمادهای بانکی به بازار بازمی گردند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا