در پاسخ به مهر اعلام شد:

«هرمس»به پتروشیمی ایران بازگشت/مذاکره ۱۲ میلیارد یورویی با آلمان‌

«هرمس»به پتروشیمی ایران بازگشت/مذاکره ۱۲ میلیارد یورویی با آلمان‌

یک مقام مسئول با اشاره به توافق ایران و هرمس آلمان برای پوشش بیمه سرمایه‌گذاری در پتروشیمی ایران، از مذاکره با آلمان‌ها برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد یورویی در پتروشیمی خبر داد.

حسین علیمراد امروز در نشست خبری در تشریح مهمترین برنامه‌های جذب سرمایه در صنعت پتروشیمی گفت: به تازگی قراردادی به منظور بازگشایی خط اعتباری ۳۲۰ میلیون یورویی (یوزانس) با شرکت ماروبنی ژاپن امضاء شده است.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنعت پتروشیمی با اشاره به انجام مذاکرات جدیدی با یک شرکت دیگر ژاپنی به منظور بازگشایی خط جدید اعتباری به ارزش ۶۴۰ میلیون یورو، اظهار داشت: هم اکنون مذاکرات با ژاپنی‌ها در مراحل نهایی تهیه متن قرارداد قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود توافق نهایی بین دو طرف، تا چند هفته آینده حاصل شود.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به سفر هیاتی از ایران به برلین به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: هدف از انجام این سفر، آغاز دور جدید گفتگوها با بانک‌ها، بیمه و شرکت‌های علاقه‌مند آلمانی به منظور انجام سرمایه‌گذاری مستقیم در صنعت پتروشیمی ایران بوده است.

وی با بیان اینکه در این مذاکرات توافق نهایی با شرکت بزرگ بیمه‌ای آلمان (هرمس) انجام گرفته است، تاکید کرد: بیمه هرمس قبول کرده که سرمایه‌گذاری‌های جدید شرکت‌های آلمانی در صنعت پتروشیمی ایران را مورد پوشش بیمه‌ای قرار دهد.

علیمراد همچنین با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با بانک‌های آلمانی به منظور تغییر ساختار در بین هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی ایران به منظور جذب سرمایه‌گذاران بیان کرد: بر این اساس یک سناریوی کوتاه‌مدت تدوین و نهایی شده که بر اساس آن، جذب سرمایه‌گذاری شرکت‌های آلمانی بر اساس گارانتی شرکت ملی صنعت پتروشیمی به نماینده دولت انجام می‌شود.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنعت پتروشیمی با اعلام اینکه به منظور اجرای مکانیزم گارانتی دولتی در جذب سرمایه‌گذاران آلمانی باید صورت‌های مالی شرکت‌های پتروشیمی ایران مورد تائید شرکت‌های معتبر حسابرسی اروپایی قرار بگیرد، گفت: علاوه بر این باید در بین سرمایه‌گذاران و سهامداران هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی ایران، یک شفاف‌سازی انجام شود.

علیمراد در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر اینکه شرکت‌های آلمانی چند میلیون دلار در صورت ایجاد زیرساختهای مناسب در صنعت پتروشیمی ایران، سرمایه‌گذاری خواهند کرد؟ توضیح داد: در گام اول به منظور بازگشایی خط اعتباری ۳ میلیارد یورویی توافق حاصل شده و پیش‌بینی می‌شود در فاز دوم بین ۳ تا ۶ میلیارد یورو دیگر هم خط اعتباری به منظور جذب سرمایه در صنعت پتروشیمی ایران بازگشایی شود.

این مقام مسئول همچنین از مذاکره با شرکت‌های آلمانی به منظور انجام ۱۲ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری جدید در صنعت پتروشیمی در کنار بازگشایی خط اعتباری ۳ میلیارد یورویی خبر داد و افزود: به زودی ۲ مقام ارشد یکی از بزرگترین شرکت‌های پتروشیمی آلمانی به منظور نهایی‌کردن مذاکرات قبلی و بررسی اقتصادی پروژه‌های پیشنهادی صنعت پتروشیمی ایران به تهران سفر خواهند کرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه این ۱۲ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری از سوی دو شرکت آلمانی که هر یک سهم ۶ میلیارد یورویی دارند، انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ فرمول جدید قیمت‌گذاری گاز اتان، برخی از چانه‌زنی‌ها با شرکت‌های بین‌المللی برای تعیین یک قیمت منطقی در حال انجام است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا