بهره برداری ازکارخانه گندله سازی مجتمع گل گهر سیرجان با حضور معاون اول رئیس جمهوری

بهره برداری ازکارخانه گندله سازی مجتمع گل گهر سیرجان با حضور معاون اول رئیس جمهوری

کرمان - کارخانه گندله سازی شماره 2 شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان با ظرفیت تولید پنج میلیون تن گندله روز دوشنبه با حضور معاون اول رئیس جمهوری در این شهرستان به بهره برداری رسید.

آیین افتتاح این طرح بزرگ معدنی و صنعتی امروز دوشنبه در ادامه سفر اسحاق جهانگیری به سیرجان و با حضور وزیر صنعت، معدن، تجارت، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.
برای احداث کارخانه گندله سازی شماره 2 مجتمع گل گهر سیرجان، چهار هزار و 400 میلیارد ریال به صورت ریالی و 103 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است و با افتتاح این طرح برای 500 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می شود.
مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان در حاشیه این آیین گفت: کشور با راه اندازی کارخانه گندله سازی شماره 2 مجتمع گل گهر سیرجان از واردات گندله بی نیاز شد.
ناصر تقی زاده افزود: بیش از 60 درصد تجهیزات به کار رفته در این کارخانه تولید داخل کشور است و حدود 100 هزار تن محصول با کیفیت بسیار بالا در مدت 20 روز راه اندازی آزمایشی پروژه گندله سازی 2 گل گهر سیرجان تولید شد که قابل فروش بوده است.
وی بیان کرد: برای اجرای این پروژه با 100 هزار مترمربع زیربنا در مجموع 19 هزار تن تجهیزات به کار رفته که 60 درصد آن سهم ساخت داخل و 40 درصد آن وارداتی و از شرکت های معتبر خارجی است.
تقی زاده گفت: از نکات مهم اجرای پروژه گندله سازی 2 گل گهر سیرجان این است که نسبت به برنامه زمانبندی اصلی فقط با 11 ماه تاخیر انجام شده که دلیل آن، وجود شرایط تحریم و کمبود نقدینگی در صنایع کشور است اما با این وجود در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.
به گفته مدیرعامل شرکت گل گهر سیرجان، ظرفیت کارخانه گندله سازی تا هفت میلیون تن قابلیت افزایش دارد.
شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یکی از مطرح ترین قطب های فعال معدنی، صنعتی در خاورمیانه است که دارای قابلیت های بسیاری برای تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان است.
با اجرای پروژه های شرکت گل گهر در آینده نزدیک مجموعه تولیدات سالانه این شرکت به مرز 12 میلیون تن خواهد رسید.
وجود این شرکت در سیرجان موجب رونق اقتصادی و افزایش سطح اشتغالزایی منطقه شده است.
معاون اول رئیس جمهوری امروز (دوشنبه) در آغاز سفر 2 روزه به استان کرمان به منظور افتتاح چند طرح بزرگ اقتصادی و عمرانی وارد شهرستان سیرجان شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان قرار گرفت.
وزرای جهادکشاورزی، نیرو، ورزش و جوانان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون سازمان برنامه و بودجه و برخی معاونان وزرا در این سفر 2 روزه اسحاق جهانگیری را همراهی می کنند.
سفر به شهرستان های جنوب استان کرمان و افتتاح طرح های مختلف و شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان از دیگر برنامه های سفر 2 روزه معاون اول رئیس جمهوری به استان کرمان است.
مرکز شهرستان سیرجان در 175 کیلومتری غرب کرمان است.
7429/1354
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا