عضو شورای عالی بورس:

بانک مرکزی، سود سپرده ها را کنترل کند

بانک مرکزی، سود سپرده ها را کنترل کند

دامنه سود سهام بانکی از صفر ریال تا 20 هزار میلیارد ریال در بزرگترین بانک در نوسان است، در حالی که سالانه یک میلیون و 500 هزار میلیارد ریال سود سپرده پرداخت شده است که قابل مقایسه با سود سهام بانکی نیست.

 

حسین عبده تبریزی با بیان این که ادامه وضعیت کنونی بانک ها، به بورس لطمه می زند،  گفت: بانک مرکزی به جای سهامداران باید به سپرده گذاران فشار وارد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایرنا، عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار گفت: مبلغی که سهامداران به عنوان سود سهام بانک ها دریافت می کنند، قابل مقایسه با سود سپرده گذاران نیست.

عبده تبریزی ادامه داد: توزیع نکردن سود در بین سهامداران، مشکلی را حل نمی کند، بلکه بانک ها نباید چنین سودهای بالایی را به سپرده گذاران پرداخت کنند.

عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار یادآور شد: اکنون بانک ها از طریق صندوق ها، نرخ های سود بالایی را پرداخت می کنند که باید کنترل شود.

وی با بیان این که کنترل سود سهام به دلیل این که رقم بزرگی را تشکیل نمی دهد، مشکلی را حل نمی کند، گفت: دامنه سود سهام بانکی از صفر ریال تا 20 هزار میلیارد ریال در بزرگترین بانک در نوسان است، در حالی که سالانه یک میلیون و 500 هزار میلیارد ریال سود سپرده پرداخت شده است که قابل مقایسه با سود سهام بانکی نیست.

عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: شاید در نظام کنترل و نظارت دچار مشکل شده ایم و جای نادرست و اشتباهی را کنترل می کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا