اثرات برجام سال آینده خود را نشان می‌دهد

اثرات برجام سال آینده خود را نشان می‌دهد

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در خصوص برجام بیش از اندازه تبلیغ شد، گفت: اشکالاتی که ظرف ۱۰ سال به وجود آمده ظرف شش ماه تا یک سال قابل برطرف شدن نیست و اثرات خود را از سال آینده نشان می‌دهد.

 

مسعود خوانساری، اظهار کرد: روسای جمهور آمریکا هرچند اختلاف نظر دارند اما این امر تاثیری زیادی بر اقتصاد ایران نخواهد داشت.
وی افزود: این عدم تاثیرپذیری در شرایطی فراهم می‌شود که همدلی و وفاق در کشور ما وجود داشته باشد و با انجام تدبیرهای لازم مسائل را پیگیری کنیم.
وی با  لزوم توجه بر پتانسیل‌های داخلی در اقتصاد کشور گفت: در ابتدا باید به پتانسیل‌های داخلی توجه داشت و در کنار آن جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی برای توسعه اقتصادی کشور مورد اهمیت است.
* در خصوص برجام بیش از اندازه تبلیغ شد
خوانساری گفت: درباره برجام بیش از اندازه تبلیغ و اعلام شد که اگر انجام گیرد همه مسائل اقتصادی حل می‌شود که این امر خود فرافکنی بود.
وی افزود: باید اذعان داشت که اشکالاتی که ظرف 10 سال به وجود آمده ظرف شش ماه تا یک سال قابل برطرف شدن نیست .
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: مسائل بانکی نیز به طور کامل حل نشده اما در دست اقدام است و امید به برطرف شدن آن وجود دارد.
*  معیشت مردم  بهبود می‌یابد
خوانساری اضافه کرد: سرمایه‌گذاری‌های خارجی بتدریج انجام می‌شود و به نظر می‌رسد اثرات برجام خود را از سال آینده نشان می‌دهد.
وی در پایان گفت: در صورت توسعه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری‌ها منجر به بهبود شرایط اقتصادی و معیشت مردم نیز می‌شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا