مدیرعامل شرکت:

47 درصد سهام مپنا از مهاب قدس به زیرمجموعه وزارت نیرو منتقل شد

47 درصد سهام مپنا از مهاب قدس به زیرمجموعه وزارت نیرو منتقل شد

مدیرعامل شرکت مپنا گفت: آن بخش از سهام مپنا که مربوط به شرکت‌های دولتی بود به شرکتی دولتی و زیرمجموعه وزارت نیرو اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس علی‌آبادی در خصوص آخرین وضعیت و تعیین تکلیف شرکت مپنا به ایسنا گفت: نه تنها مپنا بلکه هیچ بنگاه برقی وجود ندارد که خارج از احاطه وزارت نیرو فعالیت کند. به عبارت بهتر مدیریت تمامی موسسات برقی کشور زیر نظر وزارت نیرو صورت می‌گیرد.

به گفته‌ وی، در دو بخش خصوصی و دولتی مدیریت و ساماندهی برعهده وزارت نیرو بوده و قرار است در آینده کشور به سمت توسعه خصوصی سازی برود اما نظام حاکمیتی براساس دستورالعمل‌های کشور عملکرد خاص را دارد.

علی آبادی در پاسخ به این سوال که آیا مپنا از مهاب قدس جدا شده گفت: مپنا یک شرکت بورسی است و سهامداران مختلفی دارد. بخشی از این سهام در شرکت سرمایه‌گذاری صبا قرار گرفته که شرکت‌های دولتی نیز در این بخش سهام دارند.آن بخش از سهام مربوط به شرکت‌های دولتی و مورد مناقشه با برخی نهادها مطابق نظر رهبری به شرکتی دولتی زیرمجموعه وزارت نیرو اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: با این وجود مپنا یک شرکت بورسی است و مدیریت حاکمیتی آن تحت وزارت نیرو صورت می‌گیرد.

براساس این گزارش، نماد این شرکت در حالی از اواخر تیر تاکنون متوقف مانده و مجمع سالانه 29 تیر بدون اعلام دلیل لغو و به زمان نامعلوم دیگری موکول شده که علت لغو مجمع و توقف طولانی نماد "رمپنا" مربوط به صدور حکم دادگاه شعبه 19 درباره سهامدار عمده آن یعنی آستان قدس است که طبق این حکم ، باید مالکیت 47 درصدی این نهاد بزرگ به دولت ( وزارت نیرو ) برگردد.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا