اتاقهای اصناف باید نگاه خود را به بازار داخلی تغییر دهند

اتاقهای اصناف باید نگاه خود را به بازار داخلی تغییر دهند

مدیرکل دفتر امور نمایندگیهای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: اتاق های اصناف باید نگاه خود را به بازار داخلی تغییر دهند و به فرصت ارزشمندی همچون حضور در بازارهای خارجی نیز توجه کنند.

 

رضا عباسقلی روز پنجشنبه در دیدار با اعضای اتاق اصناف مشهد افزود: این تغییر نگاه که در اتحادیه های سطح شهر مشهد رخ داده بسیار رویکرد مناسبی است و در سراسر کشور نیز باید دنبال شود.
وی اظهار کرد: یکی از وظایف رایزنان بازرگانی، ارتباط با فعالان اقتصادی در استان های سراسر کشور و فراهم کردن زمینه ای مناسب برای حضور آن ها در بازارهای هدف است.
وی رایزنان بازرگانی را جزو کارشناسان برجسته وزارت صنعت و معدن و تجارت دانست و گفت: رایزن بازرگانی بازاریاب کالا نیست اما کشور محل ماموریت خود را رصد می کند و تغییرات بازار در آن کشورها را گزارش می دهد.
عباسقلی ادامه داد: برخی فعالان اقتصادی در دقیقه های آخر بعد از عدم وصول مطالبات مالی خود به یاد رایزنان می افتند در حالی که اگر از ابتدا این هماهنگی و همدلی بین فعالین اقتصادی شکل بگیرد نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت.
مدیرکل دفتر امور نمایندگیهای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: اتاق های اصناف باید پیشنهاد دهنده توان و ظرفیت اقتصادی خود باشند و آن را به کشورهای هدف و رایزنان مختلف معرفی کنند.
وی افزود: هم اکنون شرایط برای صنف طلا و جواهر در کشورهای منطقه فراهم شده و این آمادگی وجود دارد که برخی سرمایه گذاران با فعالان اقتصادی این استان فعالیت خود را در این زمینه آغاز کنند.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تقویت حضور تشکل های صنفی در حوزه صادرات این استان یکی از رویکردهایی است که به صورت ویژه دنبال می شود.
علی غفوری مقدم عملکرد اتاق اصناف مشهد را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: یکی از کمیسیون های اتاق اصناف مشهد به موضوع صادرات اختصاص یافته و تاکنون جلسات بسیار ارزشمندی را برگزار کرده است.
وی خاطر نشان کرد: یکی از رویکردهایی که توسط سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی دنبال می شود حضور پر رنگ در نمایشگاه های کشورهای همسایه است.
رئیس اداره تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: مشارکت موثر هیات رئیسه اتاق اصناف مشهد باعث شده شرایط بسیار مناسبی در حوزه فعالیت های اقتصادی و توسعه صادرات این استان فراهم شود.
ناصر بهزاد تدوین برنامه صادراتی استان را یکی از اتفاقات بسیار ارزشمند سالهای اخیر در این استان دانست و افزود: حضور هیات های تجاری از استان خراسان رضوی در بازارهای کشورهای همسایه به صورت جدی دنبال می شود.
هم اکنون 34 هزار واحد تولیدی و توزیعی و 186 هزار و 907 واحد صنفی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا