امروز انجام شد؛

گشایش نماد یک شرکت دانش بنیان در بورس تهران

گشایش نماد یک شرکت دانش بنیان در بورس تهران

پیرو احراز شرایط انتقال شرکت همکاران سیستم با نماد "سیستم" به بورس اوراق بهادار تهران، امروز یکشنبه، 23 آبان 95 پس از گشایش نماد، سهام این شرکت در بازار دوم مورد معامله قرار گرفت.

 

در ابتدای بازگشایی نماد "سیستم"، تعداد بیش از 570 هزار سهم همکاران سیستم با قیمت هر سهم 5 هزار ریال مورد مبادله قرارگرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مهدی امیری، مدیرعامل همکاران سیستم، در انتقال "سیستم" به بورس تهران در جمع خبرنگاران گفت: همکاران سیستم در سال 1390 به عنوان نخستین شرکت نرم افزاری کشور وارد فرابورس شد و از آن زمان تا کنون، همکاران سیستم توانست افزون بر پوشش تمامی تعهدات خود به سهامداران، سرمایه خود را نیز از 200 میلیارد ریال به 750 میلیارد ریال افزایش دهد.

وی در خصوص مزایای انتقال از فرابورس به بورس گفت: پیش از این، 90 درصد ساختار "سیستم" به بورس شباهت داشته است، اما ورود به بورس همکاران سیستم را در یک ویترین نگاه می دارد تا یک فشار بیرونی همیشه بر آن باشد و از این جهت به اهدافی که قول می دهد، خود را برساند؛ و بورس این کمک را به همکاران سیستم می کند تا همیشه یک قدم بهتر بردارد.

مدیرعامل همکاران سیستم ادامه داد: مزیت دیگر ورود به بورس، در جذب سرمایه گذار خارجی است و در ذهن آنها بورس و فرابورس فرق می کند.

وی در خصوص آثار ناشی از این انتقال تصریح کرد: 1.25 درصد از مالیات بر درآمد این شرکت کسر خواهد شد.

امیری در رابطه با آثار مالی این کاهش هزینه ها گفت: تعدیل یا تغییر در سودآوری "سیستم" به میزان کاهش هزینه های مالیاتی آن پس از تشخیص سازمان امور مالیاتی بستگی دارد که به محض روشن شدن این موضوع جهت اطلاع فعالان بازار سرمایه از طریق سایت کدال شفاف سازی خواهد شد.  

بر اساس این گزارش، با ورود همکاران سیستم به بورس تهران، به ارزش بازار این شرکت بیش از 3 هزار و 700 میلیارد ریال افزوده شد.

همچنین همکاران سیستم، با سرمایه ای بالغ بر 750 میلیارد ریال در بورس تهران گشایش نماد شد و با ورود آن تعداد شرکت های پذیرفته و عرضه شده در بورس اوراق بهادار به 324 شرکت رسید.

یادآوری می شود نماد همکاران سیستم برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش" رایانه و فعالیت های مربوط به آن"، گروه و طبقه "مشاوره مربوط به نرم افزار و عرضه نرم افزار" در نماد "سیستم" به عنوان پانصد و چهارمین شرکت پذیرفته شده در فهرست نرخ های بازار دوم با توجه به انتقال سهام به بورس اوراق بهادار تهران آماده انجام معامله شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا