با حضور معاون اول رییس جمهور صورت می گیرد؛

افتتاح پروژه تیتانیوم کهنوج و گندله سازی شماره ۲ گل گهر سیرجان

افتتاح پروژه تیتانیوم کهنوج و گندله سازی شماره ۲ گل گهر سیرجان

گروه معادن >سنگ آهن - استاندار کرمان گفت: دوشنبه و سه شنبه هفته جاری استان کرمان میزبان معاون اول رییس جمهور و تعدادی از وزرا خواهد بود و پروژه های بزرگی در شهرستان های سیرجان، کهنوج، جیرفت و عنبرآباد در این سفر افتتاح می شود.

به گزارش ماین نیوز، "علیرضا رزم حسینی" صبح امروز 23 آبان ماه در نشست خبری با اشاره به سفر معاون اول رییس جمهور به استان کرمان اظهار کرد: فردا و پس فردا میزبان معاون اول رییس جمهور و تعدادی از وزرا در استان هستیم و در روز نخست سفر، در سیرجان دو پروژه بسیار بزرگ افتتاح می شود.

وی افزود: نخستین پروژه، افتتاح مجموعه ورزشی فرهنگی گل گهر سیرجان است که در 39 هزار مترمربع و هزینه 45 میلیارد تومان احداث شده است.

رزم حسینی تصریح کرد: این مجموعه دارای زمین فوتبال چمن مصنوعی، جایگاه تماشاچیان، پیست دو میدانی، استخر، سالن کشتی، سالن چند منظوره، وزنه برداری، بدنسازی، زمین تنیس و فروشگاه های لوازم ورزشی و سالن شطرنج است.

وی بیان کرد: پروژه گندله سازی شماره دو گل گهر نیز فردا با حضور معاون اول رییس جمهور با زیربنای 100 هزار مترمربع و ظرفیت پنج میلیون تن تولید سالانه افتتاح خواهد شد که این مجموعه ظرفیت افزایش تا پنج میلیون تن را دارد.

استاندار کرمان ادامه داد: پروژه گندله سازی با سرمایه گذاری ریالی 440 میلیارد تومان و 103 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و اشتغال مستقیم 500 نفر و اشتغال غیرمستقیم دو هزار نفر بهره برداری می شود.

وی افزود: در ادامه سفر، جهانگیری و هیات همراه در شهرستان جیرفت حضور خواهند یافت و جلسه کمیته برنامه ریزی جیرفت و عنبرآباد در این شهرستان برگزار می شود.

رزم حسینی تصریح کرد: همچنین در این سفر عملیات اجرایی 200 هکتار گلخانه با اعتبار 250 میلیارد تومان آغاز می شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات گازرسانی به شهرستان های جیرفت و عنبرآباد بیان کرد: یکی از اهداف اصلی سفر معاون اول رییس جمهور، بازدید از شهرستان قلعه گنج است که در این دولت با همت بنیاد مستضعفان از دو سال قبل در راستای شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کار می کند.

استاندار کرمان گفت: در شهرستان قلعه گنج پروژه های آبرسانی به 34 روستا افتتاح می شود و حجم قابل ملاحظه ای از طرح ها در راستای تفاهمنامه امضا شده استانداری و بنیاد، در این شهرستان اجرا شده است.

وی افزود: کارخانه تولید رب گوجه فرنگی و کارخانه تولید آبمیوه در قلعه گنج بهره برداری شده و مجموعه سه هزار راسی بز شیری هم 80 درصد پیشرفت داشته و یک هزار راس بز به منطقه آمده است.

رزم حسینی تصریح کرد: گاوداری 250 راسی در قلعه گنج بهره برداری شده و کارخانه سنگ آهن توسط بخش خصوصی در این شهرستان راه ندازی شده است.

وی افزود: همچنین در ادامه حضور معاون اول رییس جمهور در استان کرمان، پروژه تیتانیوم شهرستان کهنوج نیز افتتاح می شود.

رزم حسینی ادامه داد: تیتانیوم، یک پروژه عظیم ملی و بسیار استراتژیک است که محصول نهایی معدن، کنسانتره، سرباره و پیگمنت است که 882 نفر اشتغالزایی دارد و کارخانه مربوط به این معدن با ظرفیت 130 هزار تن در سال و اشتغال 525 نفر کلنگ زنی می شود که این کارخانه 143 میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و 33 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی کلنگ زنی خواهد شد.

وی بیان کرد: کارخانه ذوب یا سرباره سازی نیز با 70 هزار تن ظرفیت و اشتغال 200 نفر با سرمایه ریالی 108 میلیارد تومان و 17 میلیون یورو ارزی ایجاد خواهد شد.
استاندار کرمان گفت: همچنین کارخانه پیگمنت با ظرفیت 50 هزار تن و اشتغال 157 نفر و سرمایه ریالی 130 میلیارد تومان و 150 میلیون دلار ارزی افتتاح می شود.
وی افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی "شوباد" کهنوج نیز در سفرمعاون اول رییس جمهور افتتاح می شود که 484 مگاوات ظرفیت دارد و یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و برای 700 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

رزم حسینی در پایان تصریح کرد: جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان را در شهرستان جیرفت خواهیم داشت و آخرین اقدامات انجام شده در استان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به استحضار معاون اول رییس جمهور خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه برای اعتبارات موردنیاز پروژه های استان نیز در این سفر تصمیم گیری خواهد شد، بیان کرد: در دولت یازدهم توجه ویژه ای به جنوب استان صورت گرفته و با همکاری موسسات غیردولتی در اجرای اقتصاد مقاومتی، مطمئنا می تواند منطقه را در برنامه درازمدت متحول کند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا