همکاری بورس لندن و قزاقستان :

آغاز فصلی جدید در بورس قزاقستان

آغاز فصلی جدید در بورس قزاقستان

نخستین همکاری با بورس اوراق بهادار قزاقستان توسط بورس لندن با امضای تفاهم نامه ای آغاز شد.

 

 

بورس اوراق بهادار لندن (LSE) برای نخستین بار با بورس اوراق بهادار قزاقستان(JSC) تفاهم نامه ای را به امضا رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، نخستین همکاری با بورس اوراق بهادار قزاقستان توسط بورس لندن با امضای تفاهم نامه ای آغاز شد.

این تفاهم نامه که به امضای نیخیل راتهی، مدیر بورس لندن و یژان بیرتانو، مدیر بورس قزاقستان رسید در خصوص پذیرش دوئال و همزمان در این دو بورس و همکاری های بیشتر در زمینه سرمایه گذاری بوده است.

این تفاهم نامه همکاری طی مراسمی با حضور دیوید کامرون و نخست وزیر قزاقستان، نورسلطان نظربایو و بسیاری از مقامات سیاسی و اقتصادی هر دو کشور برگزار شد.

طی این تفاهم نامه ، پذیرش متقابل سهام شرکت های قزاقستان در بورس لندن و شرکت های بریتانیایی در بورس قزاقستان صورت می گیرد و همچنین توسعه ابزارهای معاملاتی در هر دو بورس و آموزش سرمایه گذاران نیز از دیگر برنامه های این تفاهم نامه خواهد بود .

نیخیل راتهی، مدیر بورس لندن در این خصوص اظهار داشت: این تفاهم نامه فصلی جدید را در بورس قزاقستان آغاز خواهد کرد و بسیار خرسندیم که بورس لندن به عنوان یکی از حامیان بورس قزاقستان در زمینه پیشرفت این بورس نقش بسزایی خواهد داشت.

بورس لندن سابقه طولانی در توسعه بازارهای نوظهور دارد این بورس در 12 ماه گذشته به کمک بورس استانبول، کازابلانکا و مغولستان شتافته است و در راستای توسعه این بازارها و پذیرش متقابل شرکت های این نهادها نقش مهمی را داشته است.

این در حالی است که، در حدود 17 شرکت در بورس لندن پذیرش شده اند که ارزش بازاری در حدود 9.6 میلیارد دلار دارند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا