وزیر صنعت:

110 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در کشور پرداخت شد

110 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در کشور پرداخت شد

رشت - وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تاکنون 110 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 16 هزار واحد کوچک و متوسط در سراسر کشور پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدرضا نعمت‌زاده روز یکشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید گیلان در رشت با بیان اینکه هدف از پرداخت تسهیلات رونق تولید فقط توزیع پول نیست، گفت: به منظور بررسی نحوه‌ هزینه کرد تسهیلات دریافتی، نظام شفاف نظارتی طراحی شده تا مبالغ پرداختی در خدمت تولید و ایجاد اشتغال باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب درباره رونق تولید صنایع خرد و متوسط بیان داشت: پس از تأکیدات ایشان، همکاری نهادهای مختلف در زمینه پرداخت این تسهیلات سرعت گرفت.
وی با اشاره به اهتمام دولت در بخش احیای واحدهای نیمه راکد و افزایش ظرفیت واحدهای کنونی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به روندی که در پیش گرفته‌ایم، بتوانیم نزد رهبر معظم انقلاب و مردم ایران اسلامی سرافراز باشیم.
نعمت‌زاده با بیان اینکه با ابلاغ آئین نامه راه‌اندازی کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید، مجموعه‌ فعالیت‌های این بخش در استان ها از هدفمندی خاصی برخوردار شد، گفت: در اجرای این طرح بار سنگینی بر دوش استانداران بود و بیش از 20 تا 30 درصد وقت آنان، صرف مسائل مرتبط با رفع موانع تولید شد.
وی با بیان اینکه در گیلان در زمینه رفع موانع تولید جز همکاری چیز دیگری ندیدیم، اظهار کرد: از استاندار گیلان که از استانداران موفق است، به دلیل نتایج مثبت این کارگروه تشکر می‌کنم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون، 849 واحد صنعتی خرد و متوسط گیلان، پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.
وی تصریح کرد: از این تعداد 559 واحد در قالب طرح رونق تولید و 290 واحد نیز از منابع داخلی بانک‌ها تسهیلات دریافت کردند.
دومین گردهمایی سالانه مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور از روز گذشته در رشت برگزار شده و امروز (یکشنبه 23 آبان ماه) پایان می یابد.
افتتاح کارخانه تولید سیم و مفتول مسی در رشت و بازدید از منطقه آزاد انزلی از برنامه های روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به گیلان بوده است.
دو هزار و 600 واحد صنعتی در گیلان فعال است.
36 شهرک صنعتی و ناحیه مصوب در گیلان فعال و 784 واحد بهره بردار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مستقر است و 13 هزار و 560 نفر در این مجموعه ها مشغول به کار هستند.
دریافت خبر: مریم سلیمانی ** انتشار دهنده: امیرحسین کبیری
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا