مدیر مجتمع معدنی وابسته به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی خراسان جنوبی خبر داد

بهره برداری از ۲۰ محدوده معدنی در خراسان جنوبی

بهره برداری از ۲۰ محدوده معدنی در خراسان جنوبی

گروه معادن - مدیر مجتمع معدنی وابسته به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی خراسان جنوبی گفت: 140 محدوده معدنی در استان شناسایی شده است که 20 محدوده مورد بررسی و تحقیق برای بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ماین نیوز، علیرضا جلالیان پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران وابسته به وزارت صنایع و معادن است و از سال 1392 حدود 140 محدوده معدنی در استان شناسایی شده است.

مدیر مجتمع معدنی وابسته به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی خراسان جنوبی افزود: از سال 1393 با بررسی های انجام شده، محدوده هایی که توجیه اقتصادی و فنی نداشتند از چرخه خارج شده و 20 محدوده مورد بررسی و تحقیق برای بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در زمینه سنگ آهک، ذغال سنگ، آهن، طلا و سنگ های تزیینی همچون سنگ مرمر پرتغالی که از نمونه سنگ های نادر در جهان است، اکتشافاتی انجام داده است و در حال ادامه فعالیت خود در استان خراسان جنوبی می باشد.

جلالیان خاطرنشان کرد: در منطقه بصیران خراسان جنوبی به دنبال کشف طلا هستیم و همچنین برای کشف سنگ آهن در منطقه بیشه خراسان جنوبی به دنبال صدور پروانه کشف هستیم.

مدیر مجتمع معدنی وابسته به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی خراسان جنوبی گفت: در صورتی که فاز اول معدن طلا به صورت پایلوت در منطقع بصیران به کار بیافتد حدود 70 نفر اشتغال زایی ایجاد خواهد شد و در صورتی که در این زمینه کارخانه استحصال طلا نیز در این استان احداث شود حدود 160 نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی تاکید کرد: هدف اصلی ما ایجاد اشتغال در استان خراسان جنوبی است، اما متاسفانه در این زمینه با کمبود امکانات کافی روبه رو هستیم و همچنین کندی کارهای اداری در این زمینه سبب تاخیر در کارها می شود.

جلالیان تصریح کرد: سیاست اصلی ما جلب مشارکت بخش خصوصی است تا بتوانیم علاوه بر جذب سرمایه گذار، مدیریت بخش خصوصی را هم دنبال کنیم.

مدیر مجتمع معدنی وابسته به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی خراسان جنوبی با اشاره به ذخایر ذغال سنگ در محدوده طبس خراسان جنوبی بیان داشت: در کشور حدود 2 میلیارد تن ذخایر ذغال سنگ داریم که تقریباً 90 درصد این ذخایر در استان خراسان جنوبی قرار دارد و در این زمینه تاکنون پروانه بهره برداری 207 میلیون تن ذغال سنگ در معادن طبس را گرفته ایم.

وی تاکید کرد: ذخایر معدنی در استان خراسان جنوبی بسیار بالا است اما به دلیل نبود زیرساخت ها این منابع کم تر مورد بهره برداری قرار می گیرند و با وجود ذخایر ارزشمند در دل بیابان شاهد بیکاری جوانان این استان هستیم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا