نشست هیات نمایندگان اتاق ایران؛

شافعی:هزینه رفتارهای فسادآلود به جامعه و فعالان اقتصادی تحمیل می شود

شافعی:هزینه رفتارهای فسادآلود به جامعه و فعالان اقتصادی تحمیل می شود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درباره پیامدهای فساد اقتصادی گفت: با وجود تلاش های فراوان، هنوز شاهدیم که هزینه ها و پیامدهای رفتارهای فسادآلود به جامعه و فعالان اقتصادی تحمیل می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «غلامحسین شافعی» امروز یکشنبه در هجدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران، افزود: در این محیط، فعالیت های غیرمولد به فعالیت های مولد ترجیح داده می شود چون برخورداری ها از کانال هایی دیگر، جزء کانال های سالم محقق می شود.
وی با بیان اینکه فساد، بهره وری و انگیزه را برای سرمایه گذاری کاهش می دهد، ادامه داد: در چنین شرایطی، بنگاه ها به دنبال دسترسی به انحصارند و انگیزه کافی برای دسترسی به بهره وری را ندارند.
وی افزود: در چنین شرایطی، فعالیت های رسمی کاهش می یابد و فعالیت های زیرزمینی و پنهان رشد پیدا می کند؛ ضمن آنکه بخش زیادی از حقوق عمومی دولت نیز نمی تواند محقق شود.
این مقام مسئول، یکی از دلایل رشد فساد را «ضعف قانونی» عنوان کرد و گفت: در شرایطی که بتوان تفسیرهای مختلفی از احکام قانونی داشت، راه خوش آمدگویی برای فساد و رانت باز می شود.
شافعی خاطرنشان ساخت: یکی از دلایل بروز فساد، نبود قوانین صریح و روشن و وجود قوانین زائد و درهم پیچیده است؛ هر امضا و قانون زائدی که از بین برود، یک دیوار از فساد فرو خواهد ریخت.
ادامه دارد..
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا