امروز رقم می خورد؛

عرضه‌های پالایش نفت شیراز در رینگ داخلی بورس انرژی

عرضه‌های پالایش نفت شیراز در رینگ داخلی بورس انرژی

امروز در بازار مشتقه بورس انرژی، کالاهای آیزوریسایکل، حلال 404، نفتای سنگین تصفیه نشده و بلندینگ نفای حلال 410 پالایش نفت شیراز در رینگ داخلی عرضه خواهند شد.

 

در جلسه معاملاتی امروز (یکشنبه 23 آبان ماه 95)، علاوه بر معاملات مستمر در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه، کالاهای آیزوریسایکل، حلال 404، نفتای سنگین تصفیه نشده و بلندینگ نفای حلال 410 پالایش نفت شیراز در رینگ داخلی بورس انرژی ایران عرضه خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات نخستین روز هفته بورس انرژی ایران (‎‎شنبه 22 آبان ماه 95)، در بازار فیزیکی کالاهای برش سنگین، گاز مایع، بوتان و پروپان صنعتی پتروشیمی بندر امام، متانول پتروشیمی زاگرس، پنتان پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی معامله شد.

همچنین در این روز معاملاتی هیدروکربور هیدروژنه شده (آ92) پتروشیمی شازند به مقصد افغانستان در رینگ بین الملل مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌‌‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 6هزار و 391 تن به ارزشی بیش از 59 میلیارد و 387 میلیون ریال بود. از نکات حائز اهمیت این روز می‌توان به رقابت خریداران گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام در رینگ داخلی اشاره کرد.

در این روز همچنین بازار برق بورس انرژی ایران نیز، شاهد معامله 6 هزار و 88 قرارداد معادل 107 هزار و 704 مگاوات ساعت به ارزشی بیش از 38 میلیارد و 388 میلیون ریال بود. لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 20 تا 22 آذر 95 و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی 20 آذر 95گشایش یافتند و در پایان جلسه معاملاتی این روز نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه26 آذر 95 در پایان جلسه معاملاتی امروز متوقف شده و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

در جریان معاملات این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در تمامی نمادهای فعال 3 قرارداد با ارزش 7 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

در مجموع ارزش کل معاملات این روز در بورس انرژی ایران به 97 میلیارد و 782 میلیون ریال بالغ شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا