در گفت وگو با ایرنا

نایب رئیس اتاق ایران: گشایش ال.سی در اروپا/برجام هزینه مبادلات بین المللی را کم کرد

نایب رئیس اتاق ایران: گشایش ال.سی در اروپا/برجام هزینه مبادلات بین المللی را کم کرد

تهران- ایرنا- نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اعلام کرد هزینه های ما در تجارت بین الملل پس از برجام کاهش یافته است و اکنون از طریق شماری از بانک ها می توانیم در آلمان، سوییس، ایتالیا و اتریش ال.سی (اعتبار اسنادی) باز کنیم.

پدرام سلطانی امروز در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره بازکردن ال.سی توسط بانک های اروپایی گفت: بانک هایی که اکنون با بانک های ایرانی همکاری می کنند جزو بانک های کوچک محسوب می شوند.
سلطانی افزود: در زمان تحریم، برای نقل و انتقال پول با سایر کشورها ناچار بودیم هزینه های گزاف سه تا هشت درصد پرداخت کنیم اما اکنون این هزینه ها به زیر نیم درصد کاهش یافته است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اضافه کرد: تا چندی پیش از گشایش اعتبار اسنادی (ال.سی) در مبادلات تجاری بین المللی محروم بودیم اما اکنون این محدودیت رفع شده است و دیگر ناچار نیستیم معاملات خود را به طور نقدی انجام دهیم.
سلطانی اعلام کرد روند برقراری تعاملات بانکی به تدریج در حال تحقق است و ادامه داد: یکی از مشکلات ما در برقراری مبادلات بانکی این است که بانک های ما دارای ریسک زیاد شناخته می شوند.
وی بیان داشت: بانک ها مطالبات معوق بالایی دارند و شیوه های گزارش دهی مالی آنها نیز قدیمی است که این عوامل، باعث تاخیر در برقراری تعاملات بانکی می شود.
اجرای برجام از دیماه پارسال، پس از توافق ایران و 1+5 آغاز شد که بر اساس آن تحریم های اقتصادی بین المللی وضع شده در قبال برنامه هسته ای رفع شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا