صادرات پتروشیمی ایران از مرز ١١ میلیون تن گذشت

صادرات پتروشیمی ایران از مرز ١١ میلیون تن گذشت

مجموع فروش محصولات پتروشیمی بیش از ٢٠ میلیون و ٤٧١ هزار تن بود که از این میزان سهم فروش داخلی ٨ میلیون و ٧٢٨ هزار تن و سهم صادرات نیز ١١ میلیون و ٧٤٢ هزار تن است.

 

براساس گزارش عملکرد صنعت پتروشیمی، تولید محصولات پتروشیمی مجتمع‎های پتروشیمی کل کشور در مهره ماه سال ٩٥ بیش از سه میلیون و ٨١٠ هزار تن بوده که از این مقدار یک میلیون و ١٢٤ هزار تن به فروش داخلی و یک میلیون و ٥٥٧ هزار تن به صادرات اختصاص یافته است.
همچنین، با در نظر گرفتن نرخ تسعیر ارز ٣١ هزار ریال، مجموع فروش کل این صنعت در نخستین ماه پاییزی امسال، دو میلیون و ٦٨١ هزار تن (به ارزش ١٣٢٣,٣ میلیون دلار) بوده است.
مجتمع‌های پتروشیمی ارومیه، شیراز، رجال، بیستون، فن آوران، پلیمرکرمانشاه، کربن ایران، تبریز،لاله، خراسان، غدیر، قائد بصیر و اهتمام جم به ترتیب بالاترین عملکرد تولید را در مهر ماه امسال محقق کرده اند.
عملکرد ٧ ماه تولید صنعت پتروشیمی
تولید واقعی صنعت پتروشیمی از ابتدای سال تا مهرماه ٢٨ میلیون و ٧٥٣ هزار تن بوده که این مقدار تولید نسبت به ظرفیت اسمی ٧٣ درصد و نسبت به برنامه تولید ٨٤ درصد، با رشد همراه بوده است.
از مجموع تولید این صنعت در مدت یاد شده، سهم ٢٠ مجتمع پتروشیمی در منطقه ماهشهر بیش از ١٠ میلیون و ٢٢٨ هزارتن، ١٤ مجتمع پتروشیمی در منطقه عسلویه ١٢ میلیون و ٨٦٦ هزار تن و سهم ١٩ مجتمع پتروشیمی در دیگر مناطق کشور پنج میلیون و ٦٥٨ هزار تن بوده است.
عملکرد ٧ماهه بازرگانی صنعت پتروشیمی
فعالیت‌های بازرگانی صنعت پتروشیمی در هفت ماه امسال حاکی از فروش کل بیش از ٢٠ میلیون و ٤٧١ هزار تن بود که از این مقدار سهم فروش داخلی هشت میلیون و ٧٢٨ هزار تن و سهم صادرات نیز ١١ میلیون و ٧٤٢ هزار تن است.
براساس این گزارش، از مجموع فروش داخلی در هفت ماه امسال سهم مجتمع‌های پتروشیمی منطقه ماهشهر سه میلیون و ٣٠٦ هزار تن، سهم مجتمع‎های واقع در عسلویه بیش از چهار میلیون تن و مجتمع‌های مستقر در سایر مناطق یک میلیون و ٤١٥ هزار تن بوده است.
در بخش صادرات پتروشیمی نیز سهم ماهشهر ٢ میلیون و ٩٥٤ هزار تن، سهم عسلویه ٦ میلیون و ٦٦٥ هزار تن و سهم مجتمع‌های دیگر مناطق کشور ٢ میلیون و ١٢٢ هزار تن بود.
به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، ارزیابی فروش در دوره مورد بررسی نشان می‌دهد که پتروشیمی زاگرس از نظر مقدار و پتروشیمی نوری از نظر ارزش بالاترین عملکرد صادراتی را به خود اختصاص داده اند.
پتروشیمی بندر امام از نظر مقدار و پتروشیمی پارس از نظر ارزش، شرکت‌های فعال در بخش فروش داخلی بودند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا