رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت فارس:

همه افراد جامعه می توانند صاحب معدن باشند

همه افراد جامعه می توانند صاحب معدن باشند

شیراز- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: همه افراد جامعه درصورت برخورداری از شرایط قانونی و ضوابط می توانند صاحب معدن باشند و لازم است که مراحل کارشناسی را با این هدف دنبال کنند.

علی همتی روز جمعه درگفت وگو با ایرنا افزود: بالاخره داشتن معدن مستلزم چارچوب هایی است که همه افراد با رعایت آنها می توانند صاحب معدن شوند.
وی یادآوری کرد: معادن پس از طی فرایندهای کارشناسی و استعلام از مراجعی همچون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، منابع طبیعی و سازمان حفاظت محیط زیست و درصورت مثبت بودن نتایج استعلام واگذار می شوند و البته در این میان کارکنان دولت با توجه به منع قانونی شرکت در معاملات دولتی نمی توانند دراین زمینه اقدام کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس اظهارکرد: در دو سال گذشته به یک نفر هم اجازه نداده ایم که برای واگذار شدن معدن وارد عرصه رانت شود و در این زمینه سخت گیری های زیادی داشته ایم و تلاش بر این بوده است که همه فرایندها در قالب کارشناسی پیش برود .
** ایجاد یک هزار و 100 فرصت شغلی جدید در بخش معدن
همتی در بخش دیگری از این گفت و گو درباره مجوزهای صادره در بخش معدن استان فارس از مرداد 92 تا مهر 94 گفت: در این دوره زمانی 159 معدن در این استان واگذار شده است که بسترساز سرمایه گذاری یک هزار و 500 میلیارد ریالی در بخش معدن است.
وی گفت: با مجوزهای جدید صادر شده برای معادن فارس و عملیاتی شدن استخراج سالانه هشت میلیون و 700 هزارتن مواد معدنی، یک هزار و 100 فرصت شغلی جدید نیز در این مدت ایجاد شده است.
** افزایش درآمد حقوق دولتی معادن
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: با وجود مشکلات ناشی از تحریم ها و گرفتاری های اقتصادی، درآمد دولت از محل دریافت حقوق دولتی معادن در سال 93 نسبت به سال 91بیش از چهار برابر شده است و با توجه به این که بیش از نیمی از حقوق پرداختی معادن استان به دولت برای سرمایه گذاری در فارس هزینه می شود، این موضوع شرایط خوبی برای بروز کردن فناوری های بخش معدن استان فراهم آورده است.
همتی گفت: در سال های 91 و 92 به ترتیب 40 و 80 میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان دریافت شد که این رقم با جهشی در سال 93 به 170 میلیارد ریال ارتقا یافت. ک/3
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا