احمد توکلی در گفتگو با سنا :

اجرای بدون تبعیض قانون را تعقیب می کنیم

اجرای بدون تبعیض قانون را تعقیب می کنیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، سهولت مبادلات را پیش از هرچیز منوط به اعتماد طرفین به یکدیگر دانست و گفت: اعتماد زمانی ایجاد می شود که دودوزه بازی و تبانی در میان نباشد و همه چیز شفاف باشد .

 

احمد توکلی، رئیس هیأت مدیره سازمان "دیدبان شفافیت و عدالت"، اعمال قانون یکسان و بدون تبعیض را در همه بنگاه ها خواستار شد و گفت: ما به عنوان یک سازمان مردم نهاد، این موارد را تعقیب و سعی می کنیم به شفافیت کمک کنیم.

توکلی در گفت و گو با  پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با اشاره به بند 5 ماده 6  اصل 44 قانون اساسی افزود: بورس هم باید این مساله مهم را پی گیری کند تا اگر یکی از نهادها یا بنگاه ها، اطلاعات لازم را نداده باشند، او را مجبور به افشا کند.

براساس بند 5 ماده 6  اصل 44 قانون اساسی، شرکت ها و بنگاه‌های اقتصادی متعلق به اشخاص حقوقی مانند موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی، نهادهای نظامی و انتظامی، سازمان ها و موسسات خیریه، نهادهای انقلاب اسلامی، تمامی صندوق های بازنشستگی و نهادها و سازمان‌های وقفی موظفند اطلاعات مالی خود را برای  ثبت و ایجاد شفافیت مالی به سازمان بورس و اوراق بهادار عرضه  و در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران اوراق بهادار موسوم به کدال ثبت کنند. این قانون از 15 بهمن 93 لازم الاجرا شده است .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ، سهولت مبادلات را پیش از هرچیز منوط به اعتماد طرفین به یکدیگر دانست و گفت: اعتماد زمانی ایجاد می شود که دودوزه بازی و تبانی در میان نباشد و همه چیز شفاف باشد .

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات  اظهار داشت: در گذشته، تجار بسیار به هم اعتماد داشتند؛ حتی دفتر روزنامه ای در کار نبود و حساب ها را در یک دفتر ساده ثبت می کردند و در بازار رسم بود که با یک تلفن یا پیغام به محض اینکه کسی کالایی را مطالبه می کرد، بدون پول نقد یا حتی چک ، آن جنس وارد انبار متنقاضی می شد. بعد مثلا در آخر هفته با هم تاخت می زدند .

توکلی با بیان اینکه اگر معامله ای روشن باشد، هزینه مبادلات در اقتصاد هم پایین می آید، افزود: هزینه هر معامله یا مبادله ای، تنها پولی نیست که بر سر آن رد و بدل می شود. بلکه هرچه اعتماد بین متعاملین بیشتر باشد، معامله ارزان تر تمام می شود .

وی در ادامه گفت و گو با سنا خاطرنشان کرد: نهادهای حمایت کننده از قراردادها هم هرچه محکم تر عمل کنند،  مبادلات کم هزینه تر می شود.

رئیس هیأت مدیره سازمان "دیدبان شفافیت و عدالت" گفت: اگر شفافیت رعایت نشود و اطلاعاتی را که فروشندگان و خریداران می خواهند در اختیار نداشته باشند، نتیجه ای جز اغوا، فریب و معاملات باطل به بار نخواهد آمد .

توکلی در پایان خاطر نشان کرد: بورس مواهبی دارد که اگر کسی بخواهد از آن برخوردار شود باید قواعد آن را رعایت کند و کسانی که در بورس نیستند، طبعا  از مواهب آن هم بی بهره اند .  

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا